Irriterad över...
Jag har inte heller facebook!
Men har noterat att vi klivit in i en tid där det ju tydligen tom är brudpar som tycker att man kan maila ut sin inbjuan, så då tycker jag egentligen inte att vare sig sms eller facebook blir så konstigt. Jag tror hela telefon- eller ska man säga kommunikatiónskulturen kommer att ändras en hel del framöver.
Hur många vet förresten ens att det inte är korrekt att ringa då enligt etiketten? utan att det ska skrivas och posta? och hur ska man då förhålla sig till vår nya post-e-mail, som ju inte fanns när etiketten påbjöd skriftligt?
Det verkar som att många yngre ser tex sms som helt självklart för all möjlig kommunikation, medan vi som inte vuxit upp med mobilen som en självklar förlängning av handen,oftast tycker det är ett "lägre" sätt än att ringa, så det tex inte blir ok med sjukskrivningar osv den vägen...
Jag tycker det hela är jätteintressant faktiskt. Det ska bli spännande att följa utvecklingen och se om det fort´farande tex gastas lika högto och privat överallt i allla lurar, så precis alla hör om den senaste fyllan, helgsexet, middagsvalet osv osv på bussar och tunnelbana...