Inlägg från: Gussavilmis |Visa alla inlägg
  • Gussavilmis

Tips på blommor när man har allergi.....

Vi ska gifta oss till sommaren, vilket vi efteråt kom på var en "dum" idé med tanke på min aggresiva pollenallergi..
    Men vi har bestämt oss för att köra på ändå!

Nu till min fråga: Är det "tacky" om man har plastblommor i sin brudbukett..? Vi har valt bort att inte ha några blommor i kyrkan heller. Vad kan jag ha för bordsdekorationer? Har pollenallergi som sagt men blir överkänslig mot blommor också tyvärr..

Usch många frågor, men snälla nån som vill komma med råd, tips o idéer?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på blommor när man har allergi.....
  • Gussavilmis

Nope tål inte gräs heller.. Någon som vet om det finns kallor i plast men som ser någorlunda riktiga ut? Går bra med butik eller internet. Tror inte jag är allergisk mot dom men jag vågar tyvärr inte chansa...

• Gussavilmis

Tack så jättemycket för det tipset! Hon har ju jättefina grejer där! Kommer nog beställa därifrån, blev helt salig hehehe

• Gussavilmis

Tack så mycket för alla förslag! Gillar verkligen ideén med frukt o grönsaker till bordet. Ser ju inbjudande o färgglatt ut på sommaren

Ni gav mig en del att fundera på, precis som jag önskade!

• Gussavilmis

FelizLane:

Förra sommaren fick jag kortison-spruta men den höll bara tre veckor ca.. Sen efter det fick jag en kortison-kur, 5 tabl dagligen i 5 dagar. Hjälpte kanon, men detta året verkar det inte vilja hjälpa..
    Har provat allt receptbelagt o receptfritt både förra året o detta året.. Känns såå tråkigt..
    Nu köpte jag nazalese och tuggummi mot allergi på Hälsokosten, får se om det kan vara något

Ska genast kika in på thebridesbouqet! Tack alla!!

Svar på tråden Tips på blommor när man har allergi.....