Inlägg från: konstigabaralillajag |Visa alla inlägg
  • konstigabaralillajag

    Rätta min text... ngn som kan hjälpa mig??

    Vi gifter oss!

    Lördagen den 29 augusti gifter vi oss och det vill vi fira med fest i Slöjdvillan, orten.

    Kom och skåla med oss kl.18.00 (ska det vara . efter klockslaget?)
    Vi bjuder på mat och dryck och fest natten lång.

    Vigseln sker tidigare under dagen i närvaro endast av våra föräldrar.

    Eftersom vi har turen att känna så många underbara vänner bjuder vi bara våra vuxna vänner.

    Skulle det vara omöjligt för er att få barnvakt ser vi dock hellre att ni kommer än att ni inte kommer alls!
    Jeanette & Jim

    O.s.a. senast 29 juli till (ska det vara till där eller ska jag ta bort det?)
    Mitt namn 0732-xxx xxx eller hans namn 0705-xxx xxx

    Klädsel: Kavaj (stor bokstav?)

    Eftersomn vi är en "sluten" grupp tar jag inte med detta angående allergier. Ngn toastmaster eller liknande har vi valt bort.
    Karta till festlokalen finns med i inbjudan.

  • Svar på tråden Rätta min text... ngn som kan hjälpa mig??
  • konstigabaralillajag

    Tack, precis som jag trodde då :) Tack för hjälpen!

  • konstigabaralillajag

    Tack för svaret!


    GabriellaochTomas skrev 2009-03-27 13:06:36 följande:
    Håller med föregående talare!/G
  • konstigabaralillajag

    Nu har jag redigerat. Blir det bra såhär??
    Lady o Lufsen: jag ska fundera på det. Hade det som "rubrik" när jag skrev inbjudan första gången men tyckte inte att det passade riktigt då de inte är ingjudna till vigseln... men jag kanske tänker fel :)
    ___________________________--

    Vi gifter oss!

    Lördagen den 29 augusti gifter vi oss och det vill vi fira med fest i Slöjdvillan, orten.

    Kom och skåla med oss kl.18.00.
    Vi bjuder på mat och dryck och fest natten lång.

    Vigseln sker tidigare under dagen i närvaro endast av våra föräldrar.

    Eftersom vi har turen att känna så många underbara människor bjuder vi bara våra vuxna vänner.

    Skulle det vara omöjligt för er att få barnvakt ser vi dock hellre att ni kommer än att ni inte kommer alls!

    Jeanette & Jim

    O.s.a. senast 29 juli
    Mitt namn 0732-xxx xxx eller hans namn 0705-xxx xxx

    Klädsel: Kavaj
    ___________________________________________

  • konstigabaralillajag

    Den ska jag fundera på, tack. Men ska det vara punkt i denna meningen?:
    Vigseln sker tidigare under dagen(,) endast i närvaro av våra föräldrar.
    MW 090829 skrev 2009-03-27 13:23:57 följande:


    Ett annat förslag:Vi gifter oss!Lördagen den 29 augusti gifter vi oss och det vill vi fira med fest!Välkomna att skåla med oss kl 18.00 i Slöjdvillan, orten. Därefter bjuds det på mat, dryck och fest natten lång.Vigseln sker tidigare under dagen, endast i närvaro av våra föräldrar.Eftersom vi har turen att känna så många underbara människor bjuder vi bara våra vuxna vänner. Skulle det vara omöjligt för er att få barnvakt ser vi dock hellre att ni kommer än att ni inte kommer alls!Jeanette & JimOSA senast 29 juliMitt namn 0732-xxx xxx eller hans namn 0705-xxx xxxKlädsel: Kavaj
  • konstigabaralillajag

    Aha, där kan jag ju klämma in ett välkommen :) Kanon!
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-27 13:25:50 följande:


    Det ser jättebra ut! OM du nu vill klämma in ett "Välkommen" så skulle ett ställe kunna vara "Välkommen att skåla med oss...."Istället för "Kom och skåla...."
Svar på tråden Rätta min text... ngn som kan hjälpa mig??