• blivande fru hollander

behöver man säga till tärna

Har 3 veckor kvar till bröloopet. Svensexa för min älskling idag... men inget i sikte för mig. Ska man behöva säga till tärnan att man vill ha en

• Svar på tråden behöver man säga till tärna
  • Villemoa

Och TS; jag är säker på att du får din möhippa du också så då kanske vi har möhippa samma helg

• lilla idisen
    Villemoa skrev 2009-03-28 21:40:08 följande:
    Har själv 4 veckor kvar och jag tror att min möhippa infaller nästa helg Min blivande får sin svensexa på långfredagen och helgen efter är vi bortresta och den 25:e april gifter vi oss så därför tror jag att det blir nästa helg
    Ha! Vi ska oxå gifta oss då!! Men ja undrar när det skulle finnas tid för en möhippa/svensexa här??
  • Villemoa

Skrev precis i din gästbok om att vi har samma datum!! Det finns ju tre helger till för er del

lilla idisen skrev 2009-03-28 21:44:24 följande:

Ha! Vi ska oxå gifta oss då!! Men ja undrar när det skulle finnas tid för en möhippa/svensexa här??
  • blivande fru hollander

tack villemoa, hoppas att du får en fin möhippa.

ser att lillaidisen ska också gifta sig samma dag som du. önskar er en underbar dag båda två. skönt att det finns fler april brudar. :)

• Villemoa

Tack ska du ha!
    Önskar dig en underbar dag också!

blivande fru hollander skrev 2009-03-28 22:50:42 följande:

tack villemoa, hoppas att du får en fin möhippa. ser att lillaidisen ska också gifta sig samma dag som du. önskar er en underbar dag båda två. skönt att det finns fler april brudar. :)
  • lilla idisen

blivande fru hollander skrev 2009-03-28 22:50:42 följande:

tack villemoa, hoppas att du får en fin möhippa. ser att lillaidisen ska också gifta sig samma dag som du. önskar er en underbar dag båda två. skönt att det finns fler april brudar. :)
    tack detsamma!
  • Linn74

Tänker exakt samma, men jag tänker inte säga något för jag vill inte ha någon "sista-minuten-tycka-synd-om" möhippa bara för att ingen annan har fixat något.

Min syster är tärna och hon skall dessutom resa bort om 3 veckor och kommer inte tillbaka förrän 2 dagar innan bröllopet (omtänksamt, eller hur) - jag är upptagen en av dessa 3 helger och jag vet med säkerhet att hon är upptagen de andra två. Jag är ganska förvånad över detta, speciellt med tanke på att vi när vi var yngre pratade mycket om våra eventuella framtida möhippor och vad vi vill göra etc.

Jag är faktiskt riktigt riktigt ledsen över detta. Innan kändes det inte som en big deal, men nu känns det nästan som att det är en del av bröllopet som blir förstörd. Det hör ju liksom till att bli möhippad.

Jaja, vad är en bal på slottet...

• Nezza

Jag skulle också bli JÄTTELEDSEN om inte jag blev hippad. Det behöver inte vara värsta grejen för det tycker jag är rätt fånigt. Jag tycker mest det är tanken, att alla tjejer träffas och gör något mysigt. jag skulle gärna gå på typ chokladprovning och dricka vin på min möhippa. (Kan tänka mig att gå i clowndräkt eller nått så det blir mer "hippigt")

• Villemoa

TS- hur har det gått, har du fått din möhippa? Jag blev hippad i lördags...

• Miss Moneypenny

Kan det inte vara så att nån av helgerna du är upptagen eller hon är upptagen är en "skenmanöver"?

Linn74 skrev 2009-04-07 12:01:41 följande:
    Tänker exakt samma, men jag tänker inte säga något för jag vill inte ha någon "sista-minuten-tycka-synd-om" möhippa bara för att ingen annan har fixat något.Min syster är tärna och hon skall dessutom resa bort om 3 veckor och kommer inte tillbaka förrän 2 dagar innan bröllopet (omtänksamt, eller hur) - jag är upptagen en av dessa 3 helger och jag vet med säkerhet att hon är upptagen de andra två. Jag är ganska förvånad över detta, speciellt med tanke på att vi när vi var yngre pratade mycket om våra eventuella framtida möhippor och vad vi vill göra etc.Jag är faktiskt riktigt riktigt ledsen över detta. Innan kändes det inte som en big deal, men nu känns det nästan som att det är en del av bröllopet som blir förstörd. Det hör ju liksom till att bli möhippad.Jaja, vad är en bal på slottet...
  • Linn74

KAN det vara. Jag hoppas det. Men samtidigt så tror jag faktiskt att hon verkligen inte tänker på det

Miss Moneypenny skrev 2009-04-08 13:42:45 följande:

Kan det inte vara så att nån av helgerna du är upptagen eller hon är upptagen är en "skenmanöver"?
  • Villemoa

Inte för en sekund tror jag på att du inte kommer få en möhippa!! SJÄLVKLART kommer du att få en!! De lurar dig rejält

Linn74 skrev 2009-04-07 12:01:41 följande:
    Tänker exakt samma, men jag tänker inte säga något för jag vill inte ha någon "sista-minuten-tycka-synd-om" möhippa bara för att ingen annan har fixat något.Min syster är tärna och hon skall dessutom resa bort om 3 veckor och kommer inte tillbaka förrän 2 dagar innan bröllopet (omtänksamt, eller hur) - jag är upptagen en av dessa 3 helger och jag vet med säkerhet att hon är upptagen de andra två. Jag är ganska förvånad över detta, speciellt med tanke på att vi när vi var yngre pratade mycket om våra eventuella framtida möhippor och vad vi vill göra etc.Jag är faktiskt riktigt riktigt ledsen över detta. Innan kändes det inte som en big deal, men nu känns det nästan som att det är en del av bröllopet som blir förstörd. Det hör ju liksom till att bli möhippad.Jaja, vad är en bal på slottet...
  • bride 2be

tråkigt om det inte blir något, men hoppas det för din skull. Jag hade faktiskt frågat rakt ut eller bett den blivande maken kolla läget. Det var bland det första mina tärnor sa att va kul att få ordna med en möhippa!! Hade inte hört något om svensexa men det är långt kvar för oss 1/8 men jag mailade faktiskt en av hans bestmen och frågade om de tänkte göra något. Just för att jag vet att han inte skulle göra det själv utan sitta och vara besviken om det inte blev. Nu hade de som tur var det i tankarna även om inte något mer var planerat. Men de har ju gått om tid för det huvudsaken är ju nästan att det blir något sen behöver det ju inte vara värsta grejen oavsett möhippa eller svensexa.

• Blina

Jag har tre månader kvar till bröllopet, så jag har ingen anledning att oroa mig . Däremot börjar jag oroa mig om vännerna öht börjat planera ännu. Min almanacka är nästan full redan. Det är bara två helger på hela tiden som jag inte är inbokad (och det är inget som kan vara skenmanöver heller, tyvärr)Vi ska gifta oss på annan ort och behöver åka dit minst tre ggr nu i vår och fixa med meny/resturang, göra provuppsättning/make up och träffa prästen etc. Sen är det konserter(sjunger i kör, två helger går bort) vätternrundan och midsommar (bortrest). Det vore ju väldigt tråkigt om gänget står utanför och ringer på, så är vi inte hemma.

Svar på tråden behöver man säga till tärna