• VJ75

Syskon kärlek?

Brosan och hans familj 3 barn 2 vuxna den yngsta är inte ens 2 år och har downs syndrom och epelepsi. Dom har åkt till VIETNAM 2 veckor vilket är trevligt...men dom har tjafsat med oss att dom inte tänker åka 125 mil på vårat bröllop för de skulle bli för dyrt!! Och dom skulle få ta 2 semester dagar. Vad säger de??

• Svar på tråden Syskon kärlek?
  • VJ75

Barnen är jätte välkomna på bröllopet!!
    dessutom så har vi skickat ut inbjudningarna 1 år i förväg.

Red Scarlet skrev 2009-03-28 18:53:10 följande:

Jag tror att mycket beror på att barnen inte är medbjudna och det tycker föräldrarna är dåligt och osympatiskt och känner inte att de vill skaffa barnvakt till det tillfället (kanske inte nödvändigtvis i TS fall men i andra). Vi hade en nära släkting till min m2b som blev jättearg och absolut inte kunde hitta en barnvakt till sina barn när han fick inbjudan, då var det 5mån i förväg och de har kunnat få barnvakt många gånger förr när det gällt mer vardagliga saker. Men jag tror att han tog åt sig mest för han trodde att 'barnförbudet' på festen var riktat enbart till dem och inte till alla gäster, när vi förklarade läget och bad om ursäkt för eventuella missförstånd lugnade han ner sig och nu har de lyckats ordna barnvakt och kommer gärna på vårat bröllop..tadaa det gick alltså ;)Det är jättetråkigt när det blir så här, speciellt när det är nära familj till er. Men det visar också vart prioriteringarna ligger hos de här gästerna, är det så jobbigt för dem att komma så låt dem slippa! Ni har roligare på en fest där alla verkligen är där för er skull och unnar er ett trevligt bröllop och fest, oavsett restriktioner med barn, avstånd, kostnad etc. Så försök att inte bry er, berätta bara hur ni känner..vem vet de kanske ändrar sig?
  • VJ75

Ja de var väldigt dåligt gjort

CamillaMarcus skrev 2009-03-28 18:26:37 följande:
    Varför är det såhär. Vi ska ha barnfritt bröllop och min storebror som fixade barnvakt till sin två- åring för att gå på Costom Bike Show i somras. Pojken var då alltså bara lite mer än 1 år vid tillfället. Åh nu. Tror du att han kan fixa barnvakt till vårat bröllop? Nej! Han skickade ett mail i januari där han skrev att de inte tänker komma. För det första: ett mail, vi bor 1 mil ifrån varandra. Åh för det andra: det var då 8 månader till bröllopet, så om han velat fixa barnvakt hade han kunnat gjort det. Istället ringer han till våran mamma och beklagar sig över mig.
  • VJ75

Han vill inte prata med mig, har försökt!!

soon and very soon skrev 2009-03-30 19:58:49 följande:

har du pratat med brorsan??
Svar på tråden Syskon kärlek?