• MammaMiaa

Hur har ni tänkt att er brudbukett ska se ut?

Jag har fått fria händer av min M2B om vad jag vill ha för blommor.

Så jag ska ha Röda & Rosa rosor samt vita kallorsom ska vara droppformad.

På våra inbjudnings kort är där vita kallor (se bild i galleriet), och  placeringskorten ska det vara röda rosor. Som vi fäster med pärlor (se bild i galleriet), själva placeringskortet ska vara som bild som inbjudningskortet.

• Svar på tråden Hur har ni tänkt att er brudbukett ska se ut?
  • Snufflan

Kommer ha en droppformad bukett med en bas av röda rosor(inte allt för tätt bundna) sen som detalj kommer det vara nån enstaka vit lilja och hjärtan på tråd för att få lite grönt i. Har röda rosor på placeringskortet(bild finns i mitt galleri), kommer ha höga vaser med vita liljor i som ska stå i alla fönster i kyrksalen och på borden kommer det vara små skålar med en vit lilja och nån röd ros vid sidan om. Kommer även ha röda levande rosor på tårtan.

• MV85

Här blir det vinröda/mörkröda rosor och liljekonvaljer(ev. liljekonvaljblad) i brudbuketten, samt 1 st röd nejlika.. Inga andra blommor eller blad... en spräcklig bukett, inte allt för tajt bunden... formen vet jag dock inte än, det lämnar jag till floristen för att få "rätt" till min kroppsform och längd.

• Sonja68

Gerbera o germini i klatchiga vårfärger. Rund, liten stavbukett med vitt sidenband, med nån sorts rosett just under blommorna.
    Är beställd så i alla fall. Litar på floristen!

• Lakritsbåten

Vita hortensior, ev några få egenodlade och doftande rosor (även dem är vita). Buketten kommer att vara rund och bullig och det kommer att hängas släta och veckade sidenband från de bandlindade stjälkarna.

• Lövnäs

Jag ska ha en droppformad bukett med lila rosor, lila kallor o nån vit blomma o så murgröna o guldpärlor. Sedan ska det vara lila "ståltråd" som binds runt buketten.

• 27juni2009

drömme om en glameliros med lite häng, uppbyggd på någon form av ställning så jag kan hänga den på handleden vid ringbyte då jag ingen tärna har men skall till min vän floristen (som oxå hänger här inne ) om 2 veckor o då kommer massor av nya tankar o ideeer de vet jag,så vi får väl se vart de slutar

• WifeJune2009

Ljusrosa och vita utslagna pioner, kanske med en grön "bädd" underst/i botten runt dem i hortensia. Inte så långt "skaft", kanske 20 cm.

• spindeln

Min ska ha vita rosor, murgröna, eukalyptusblad, björnbär och trollhassel.

• Lissdaniels

Åh vad fina era buketter låter

Jag har bara tänkt så långt som rund och proppad med endast röda (åt det mörkare hållet) rosor och kanske lite grönt runt om.

6 juni - när 2 blir 1
  • Småland09

Jag har inte bestämt mig än riktigt.. först var jag inne på vita rosor med något grönt omkring men så köpte jag Amelias bröllopstidning o det var en bild på en bukett med rosa och gammelrosa rosor där och den var så FIN! gillar gammalrosa så det kanske blir det. Någon som har bilder på buketter med gammelrosa rosor i så tar jag tacksamt emot det för inspiration

Svar på tråden Hur har ni tänkt att er brudbukett ska se ut?