• SagansMamma

Någon som gjort brudbuketten själv???

Skulle gärna se lite bilder och höra vad ni använt er av för blommor och hur ni gjort och så :)

• Svar på tråden Någon som gjort brudbuketten själv???
  • SandyT

Min kusins fru gjorde sin brudbukett själv, hon hade aldrig gjort det innan utan bara sett på youtube hur man kan, köpte sån sidenband och pärlnålar och rosor. Blev riktigt fin måste jag säga och kostade 200 kr:D Sen finns det på tv4, klipp ur bröllopsbonanza (eller nått sånt heter det) hur man gör enkelt brudbukett under 100 kr

• SagansMamma

Det var tv4s tips jag såg och kände ungefär "va sjutton... ska man slänga ut flera tusen på blommor när det där också är fint, enkelt men fint" :) :) skulle vilja se lite bilder på folk som gjort själva :)

• SagansMamma

Kan för övrigt tillägga att buketten inte behöver vara SUPERfin hela tiden.. Jag är glad om den blommar bäst vid vigseln och fotograferingen :)

• gusdanima

Hej!
    Min bästa kompis (som också fortfarande figurerar här inne ibland) gjorde sin brudbukett själv och alla blomsterdekorationer hjälptes vi åt med. Det blev jätte fint och blommorna höll jätte bra. Då hade hon rosor.
    Vi ska hjälpas åt att göra min bukett med kallor.
    Jag tror inte det ska vara några problem, man kan ju alltid prov-göra en gång först om man vill så man ser att det blir som man vill ha det...
    Lycka till!

• SagansMamma

Ja jag är lite sugen på att prova redan nu.. :) Ni har möjligtvis inga bilder på det ni gjort?? :)

• Humlan66

Tänk på att bröllopsdagen brukar vara fullspäckad ändå och LÅNG så spar på krafterna så mkt som det går.En bukett tar tid att göra så det planeras in i schemat.Sen är det ju det att den ska hålla hela dagen men klart det beror på vad för bukett man gör.

Lycka till

• Bella83

Man kan ju göra den dagen innnan! Den håller säkert bra!

• möklintabröllop

Jag ska låta min blivande man göra min bukett. Även tärn- och näbbuketterns ska ha få göra. Då har han lite och pyssla med på morgonen.

• maja hed

Jag gjorde den själv, hade endast vita rosor och lite grönt.

I vår stad blir det inte någon större skillnad att göra den själv eller köpa den klar. ca 45 kr rosen + lite grönt.

lycka till

Min kompis gjorde den inne på blomsterbutiken och fick då handledning.

• Bettertogether
    Bella83 skrev 2009-03-29 18:04:45 följande:
    Man kan ju göra den dagen innnan! Den håller säkert bra!
    Bara man sätter den svalt! Snittblommor hålls fräscha och vackra om de står svalt över natten. Speciellt om det är mitt i sommaren skulle jag nog rekommendera svalskåp om ni gör den dagen före.

Och det är inte alls så lätt att binda en bukett som det ser ut. Jag minns själv hur länge jag höll på för att få en korrekt spiral när jag band en bukett första gången.

Lycka till! :)
  • 4Barnsmamman

Till alla er som har gjort en egen bukett el tänkte göra en. binder ni den då som en lös bukett (cirkelbukett) alltså med långa skaft?
    Jag har köpt sådana där bukett hållare. Ett plasthandtag med en oasis boll högst upp som man gör ett arrangemang (stavas?)
    NÅgon som gjort på det viset?? isf har du/ni någon bild på den. Tacksam för svar.

• harthurs

Jag o mamma gjorde vara buketter. Bestallde kallor via en butik och sen kopte vi band och nalar. Vi gjorde dem dagen innan och forvarade dem i kallaren, lite svalare an rumstemp men EJ kylskap!!

De holl sig fina till kvallen.

Jag hittar inte bilderna pa den riktiga buketten just nu men mamma har gjort en kopia med oakta blommor som jag lagger upp i mitt galleri.

• Bettertogether
    4Barnsmamman skrev 2009-04-02 22:24:28 följande:
    Till alla er som har gjort en egen bukett el tänkte göra en. binder ni den då som en lös bukett (cirkelbukett) alltså med långa skaft?Jag har köpt sådana där bukett hållare. Ett plasthandtag med en oasis boll högst upp som man gör ett arrangemang (stavas?)NÅgon som gjort på det viset?? isf har du/ni någon bild på den. Tacksam för svar.
    Jag har en bukett som är bunden på det viset i mitt galleri... Det är den med orkidéer på i grönt och vitt! Jag skulle påstå det är enklare att göra bukett i stickmassa än att binda en rund bukett med skaften kvar.
    Men binder man i ett färdigt skaft med stickmassa ska man komma ihåg att sticka fast blommorna ORDENTLIGT, så de inte faller av.
    Ännu ett tips om man köper sin egen brudflorett (den med skaft) och gör ett brudarrangemang i den. Tyng inte ner den i vatten, utan lägg försiktigt att ligga på vattnet så får den dra i sig vatten av sig själv. :)
  • jisberg

Hej!
    Jag gifte mig i lördags 4/4 och jag gjorde min och tärnbuketten själv.
    Det blev jättebra. Köpte rosa jättefina rosor med långt skaft.
    Snittade dom så dom blev den längd jag önskade och rensade bort bladen, lindade in skaftet i plastfolie, runt där jag skulle hålla. Så att blommorna skulle hålla ihop. Sen tog jag vitt sidenband och snurrade runt och fäste med fina floristnålar jag hade köpt på panduro hobby för några tior. Det blev en ganska rund bukett man kunde absolut inte se att jag gjort den själv. Det blev jättefint. Jag är jättenöjd.

• SagansMamma

jisberg - Låter verkligen jätte fint! Har du möjligvis någon bild att dela med dig av? :)

Svar på tråden Någon som gjort brudbuketten själv???