Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Någon som gjort brudbuketten själv???

Bella83 skrev 2009-03-29 18:04:45 följande:
    Man kan ju göra den dagen innnan! Den håller säkert bra!
    Bara man sätter den svalt! Snittblommor hålls fräscha och vackra om de står svalt över natten. Speciellt om det är mitt i sommaren skulle jag nog rekommendera svalskåp om ni gör den dagen före.

Och det är inte alls så lätt att binda en bukett som det ser ut. Jag minns själv hur länge jag höll på för att få en korrekt spiral när jag band en bukett första gången.

Lycka till! :)
  • Bettertogether
    4Barnsmamman skrev 2009-04-02 22:24:28 följande:
    Till alla er som har gjort en egen bukett el tänkte göra en. binder ni den då som en lös bukett (cirkelbukett) alltså med långa skaft?Jag har köpt sådana där bukett hållare. Ett plasthandtag med en oasis boll högst upp som man gör ett arrangemang (stavas?)NÅgon som gjort på det viset?? isf har du/ni någon bild på den. Tacksam för svar.
    Jag har en bukett som är bunden på det viset i mitt galleri... Det är den med orkidéer på i grönt och vitt! Jag skulle påstå det är enklare att göra bukett i stickmassa än att binda en rund bukett med skaften kvar.
    Men binder man i ett färdigt skaft med stickmassa ska man komma ihåg att sticka fast blommorna ORDENTLIGT, så de inte faller av.
    Ännu ett tips om man köper sin egen brudflorett (den med skaft) och gör ett brudarrangemang i den. Tyng inte ner den i vatten, utan lägg försiktigt att ligga på vattnet så får den dra i sig vatten av sig själv. :)
Svar på tråden Någon som gjort brudbuketten själv???