Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Hur kom ni fram till er budget?

Jag har stenhårt använt BT:s budgetverktyg, det är jättebra! Det som är skönt är att man kan bocka av hela tiden om något är BETALT, och se hur stor summa av allt som är betald och vad som är kvar. Det går även att dela upp budgeten i vad som ska köpas innan bröllopet, vad som betalas på bröllopsdagen och vad som ska fixas och betalas upp till någon månad senare(ex. tackkort).

Testa det! Man får bra överblick i vad saker kostar. Vi bestämde budgeten efter att tänka ut vart vi ville vara (kyrka och värdshus med 850kr/kuvert). Sedan fick vi justera antalet gäster efter vad vi hade råd med. Sedan la jag till ALLT i min budgetlista på BT, jag har med brudgummens klippning före bröllopet, kostnad för placeringskort på Panduro, porto för inbjudningskort och tackkort, vaccinering till bröllopsresa, fickpengar till resan, ny digitalkamera som ska köpas för resan osv osv... allt som har med bröllopet att göra står med. Det känns bra för då kan jag vara ärlig med mig själv med hur mycket som bröllopet FAKTISKT går på allt som allt. :)

Svar på tråden Hur kom ni fram till er budget?