BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
dessutom så fick datumet mycket stor betydelse för dem då det blir exakt 10 års sen de träffades.
dessutom så fick datumet mycket stor betydelse för dem då det blir exakt 10 års sen de träffades.
Rut bestämde sig iallafall för att skicka ut save-the-day kort. Men först började de fundera på gästlistan, vilka ville de ha med på sitt bröllop, listan blev bara längre och längre.
men han fick allt avstå från det, eftersom han inte ville göra Rut besviken. han bestämde sig även att överaska henne med en god middag och en flaska vin, han sprang även ner till blomsterhandlaren å köpte 10 stora fina föda rosot till sin älskade.
gick ner till pantbanken dagen efter för att lösa ut brochen igen, men där hände något oförutsägbart...
get var en närvös gammal dam som svarade: -ehhh....hej.... jag ringde ang den där brochen. jag tror jag sitter med den här i handen...
det va massa svar:
-knytkalas
-kolla om ni känner någon som kan laga maten
-kanske nåågon ni känner som kan hjälpa er med de olika posterna såå som mat, hår, blommor...
-låna ihopp saker fråån era vänner och bekanta!
de fick massa tips på hur man kunde göra för att få ner kostnaden för bröllopet.
så tankarna började flyga runt i Rut och Knuts huvuden...
och det gjorde dem.
och Bagaren Bengt blev helt salig när han hörde att Rut och Knut skulle gifta sig, att han erbjöd dem att göra all mat och tårta till själkostnadspris, dvs att de bara skulle betala honom för råvarorna.
De bodde i en liten stad så ryktet att de skulle gifta sig spreds snabbt efter att de pratat med bagaren Bengt.
att sy upp Ruts drömmkläning. Hon skulle dessutom åka till kina veckan efter och erbjöd sig att köpa allt tyg där så att de skulle komma undan lite billigare.
Juli 2010 skrev 2009-04-03 14:58:57 följande:
Rut såg direkt på Pierre att allt inte stog rätt till.
``men kom in så skall jag ta fram lite torra kläder till dig!``
Han steg in och fick bytt kläder och slog sig sedan ner i soffan brevid Rut och Knut.
han började berätta vad som hade hänt...
-Jo, när jag kom hem från jobbet idag så...