• Aleta

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

Rut tände genast på idén om presenter till gästerna, men då slog Knut bakut!

• Aleta

Men då ringde väckarklockan och Rut vaknade. Dags att gå upp. Hon gäspade och sträckte sömnigt ut en hand för att rufsa Knut i håret, sedan log hon.

• Aleta

"Hoppas att jag inte vaknar igen", tänkte hon.

• Aleta

"Är det konfliktfria diamanter?" frågade hon lite misstänksamt, hur hade Knut råd med detta som arbetslös musiker undrade hon i sitt stilla sinne.

• Aleta

Leta igenom vårt vindsförråd och börja sälja saker på Tradera.

Sedan var det dags att titta på Antikrundan på TV. Rut och Knut satt och myste och åt chips, när plötsligt en nästan likadan brosch som den de precis hade sålt dök upp.
    -Vad kan den vara värd, tro? mumlade den lilla gumman i programmet.
    -200.000:-, kanske mer om den säljs i Ryssland.

Knut satte kaffet i halsen och...

• Aleta

får ju råd med ett slottsbröllop då!

-Hmmmm, sa Knut, gammelmormor Glenda pratade alltid om någon sorts förbannelse som skulle drabba släkten om broschen såldes.

• Aleta

...vara marskalk på bröllopet, annars säger jag inte mer, och det ska vara limousin till och från kyrkan för min del och en supersexig tärna.

• Aleta

lite sur, det hade han ju kunnat räkna ut själv.
    Men när han lugnat sig lite så började han fundera, det kanske inte var en så dum idé i alla fall.
    -Ruuuut! ropade han, jag har en jättebra idé!

• Aleta

och titta, titta!
    Om vi ber Fjosok riktigt snällt så får vi säkert låna en av hans retroklänningar!

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut