Inlägg från: WifeJune2009 |Visa alla inlägg
  • WifeJune2009

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

... Knut tittade på Rut och undrade om hon tänkte samma sak som han. Han bestämmer sig för att...

• WifeJune2009

... "Hallå Gertrud, Rut här det är jag som efterlyst broschen. Står det Glenda på spännet, graverat i kursiv snirklig stil?" Man hör hur det knastrar till i luren och Gertrud säger plötsligt med mycket haspig röst...

• WifeJune2009

avbryter Einar Gertrud abrupt med barsk ton, och säger - "jag lägger ut den på Köp & Sälj nu, jag är nämligen medlem på BT - jag gör det - jag gör det!" BT (?) tänkte Knut snabbt...

• WifeJune2009

..."känner mig lite illamående och lite yr.. Vänta, säger Rut och blir lite blek om nosen. Vad är det för datum?? Kan jag ..." Knut slänger häftigt med sin rödlätta lugg, ett ticks liknande ryck, som han nyligen kört en hårdrock-permanent i .En grej som han gör när han är stressad. "Hold on little girl!!" säger han och fortsätter..

• WifeJune2009

...Jourhavande bröllopskordinator. I tankarna snurrade: Vad skulle de nu göra? Kanske kunde de ta hjälp av "Bröllop i dina händer" - det hade han sett på tv. På något sätt måste de komma vidare i planeringen. Knut kände att nu gäller det att hålla sig cool, kanske skulle han bli far, och då kanske det var dags att snabba på planeringen. Alt. skulle de få skjuta på bröllopet. Samtidigt funderade han på om han kunde delegera strulet med broschen till polaren Hasse, som spelar trummor i bandet. Så att Rut inte behövde bekymra sig över det. Jag måste ta mig samman nu, och visa på lite handlingskraft här, tänkte Knut, och...

• WifeJune2009

Forum - vad är det för något? tänkte Knut. Olika ämnen... skroll... Ekonomi... Aha! Jag skriver en fråga här och ser om jag får svar, detta verkar var någon typ av dialog blogg i realtid. Här kanske vi kan få tips. Så han klickar på Nytt inlägg och börjar skriva...

• WifeJune2009

...först tveksam men mindes när Rakel spelade på kusinbarnets dop för ett par år sedan, och när hon tänkte efter var det en riktigt bra idé. För Rakel mindes hur rörd hon kände sig känt sig under dopet, och vilken trevlig stämning det spred bland gästerna. Kanske kunde Rakel spela någon brudmarch instrumentalt.. "åh vad romantiskt" tänkte Rakel och drömde sig bort... "Men vänta! Brudmarcher - jag kan inte namnet på någon sån... åh hur ska jag hitta?"...

• WifeJune2009

jag ska ta saken i egna händer. Why not! Rut rätade på ryggen och tänkte på alla gånger hon sjungit i duschen och känt att - tusan - inte så illa. Kanske törs jag sjunga en egen kärlekssång till tondove och arbetslöse musikern Knut!? Personligt - och billigt. Rut tyckte att detta var en av de bästa ideerna på...

• WifeJune2009

...När hon satt med sitt perfekt tempererade glas vita Chardonnay i handen tänkte hon plötsligt; "Men hur i herrans namn skulle de kunna beräkna mängden dryck som skulle gå åt på bröllopet?" Smart och lat, som alltid varit Ruts motto, "undrar om inte Systembolaget har bra verktyg för det"... Rut lade upp sin lap top i knät, försog sig med en klunk av det välsmakande vinet medan datorn startade upp - härligt tänkte Rut om vinet - och började...

• WifeJune2009

...Pierre bad Rut även om att få låna en handduk för att torka håret med, och snurrade vant in sin pottfrisyr i handduken. Pierre tog ett djupt andetag, och fortsatte..

• WifeJune2009

Rut kände stor stolthet och värme över sin handlingskraftiga man. Så skönt att det verkar reda ut sig. Rut satte sig genast ner för att se hur det skulle gå på ö-rådet...

• WifeJune2009

...Eftersom Rut visste sanningen sa hon till Lisa att - ta dig samman, det finns ingen anledning att oroa dig. Det är inte som du tror. Gå och ta en dusch, byt om. Rådde Rut Lisa till och sa att Pierre är på väg hem och du ska se att det kommer ordna sig. "..ok..." sa Lisa och de lade på. Ok, äntligen lite ro igen. Brudklänningar, tänkte Rut, och gick tillbaka till sin planering. Undrar vad ivory är för något? Det hade hon snappat upp på BT..

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut