Inlägg från: soon and very soon |Visa alla inlägg
  • soon and very soon

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

men snabbt insåg Rut att det där med att hitta klänning var svårt, vemodet dök upp igen.... mycket var ju så fin o mycket var inte alls fint, hur skulle hon kunna välja?
    Sedan kom ju frågan- sy upp en kikna klänning eller inte???

• soon and very soon

jo men det vill jag , kom hon snabbt på.
    Vad var det för förbjudna tankar som dök upp bara sådär, var det kalla fötter??
    Rut slog bort tankarna för att gå in på Cosmos: bröllopsexperterna väl nere vid norr mälar strand gick hon i i butiken.....

• soon and very soon

13900!!! på REA, Det var ju inte o leka med, -SKIT, skriker Rut rätt ut.
    Skulle det gå att fixa, hon tittade på klänningen igen o började gråta.
    expiditen tittade undrande på Rut o sa - lilla vännen inte har du råd med denna klänning men här bort har jag något som kan passa dig....

• soon and very soon

rut tog upp knytnäven o riktade en rak höger mot henne, sedan stormade hon ut för att lugna ner sig. Vid norr mälar strand satte hon sig för att ta en öl på mälsarpaviljongen när ett trevligt homosexuellt par satte sig ner bredvid henne och frågade
    -vad är problemet?? vill du berätta vi lyssnar gärna.
    Rut började berätta allt om klänningen och att hon nockat expiditen.
    Då säger en av männen, - jag är designer,vill du att jag ska hjälpa dig???

• soon and very soon

drömt om att det skulle vara, gärna en stor kör i kyrkan med.
    Till helgen begav de sig ut för att leta efter en passande kyrka. De åkte ut på landet kom fram till en kyrka som heter Värmdö kyrka.
    Den såg underbart rätt ut utanpå men när de skulle titta inuti så var kyrkporten låst....

• soon and very soon

fast åka från stockholm till göteborg det funkar ju inte.... då får vi planera härifrån o be släkten hjälpa oss! Eller??? sa Rut o bröt ihop av ångest o hon kände trycket från alla på BT...... kan man bara ändra sig sådär???

• soon and very soon

en lada är ju trevligt men kanske inte så sago aktigt, tält funkar ju för en del?? nä detta var inte lätt Rut bestämde sig för att ringa en bröllopskoordinator för att få lite hjälp på traven....

• soon and very soon

bröt Rut ihop igen, varför ska det vara så svårt????
    -Det blir inte svårare än vad man gör det tyckte Knut.
    Kyrkan var ju fixad o det är ju det viktigaste fortsatte han, du vet stallet längs vägen kanske vi kan vara där???
    Rut....

• soon and very soon

att det var bäst att "rulla russin" så hon tappade upp ett bad, tände lite ljus o tänkte på Knut och deras kommande dag.
    När hon hade haft sin stund gick hon tillbaka till receptionen för att se när hon skulle få sin behandling, receptionisten sa
    -jag kan inte hitta din bokning! vilket namn var det sa du???

Rut tänkte, tänk att inget kan gå rätt, hur ska då bröllopet gå???
    Efter detta tog Rut sina saker och åkte hem till Knut.

Väl hemma.........

• soon and very soon

(skrattar!)
    Rut log och ångrade lite att hon hade skällt ut den stackars flickan i receptionen efter noter och kallat henne både det ena o det andra....
    Aja nu fick de fokusera på den lokal som Knut hade hittat.
    -Älskling, började Rut, Du vet lokalen......

• soon and very soon

Började undra om det var ödet???
    Inget mer kan gå fel nu iallafall sa han i ett försök att få Rut att sluta snyfta.

Knut ringde sin mamma och berättade allt från kyrkan till lokalerna och kusinen Lotta.
    Efter ett tag säger Knuts mamma att hon betalar lokalen när de väl hittar nån. knut slängde på luren kramade om Rut o sa - allt kommer att bli bra, allt ordnar sig, mamma betalar.

• soon and very soon

att titta på dukningar och fest dekorationer på nätet. Rut & Knut gillade flera av bilderna de såg och kände sig nöjda.
    Dagen där på lyfte Rut luren med bultande hjärta
    -hallå sa en trevlig kvinno röst.
    - jo jag undrar om det går att få hyra ladan för en bröllopsfest mumlade Rut fram.
    -jo det går bra svarade den trevliga kvinnan, Vi tar 8000 för 3 dagar så ni har gott om tid på er att duka och städa,
    nu slog Ruts hjärta så fort att hon knappt kunde andas,
    -finns den ledig 31 juli 2010????
    -Ja då det är inga problem, får jag ta din uppgifter???
    Rut svimmade nu och Knut fick avsluta samtalet, tänk så lyckliga de skulle bli.....

• soon and very soon

jag ringer till edn trevliga damen imorgon igen.
    Åter satt hon nu där med bultande hjärta, kvinnan svarade
    -hmmmm 31 juli 2009 och började as garva, -skojar du med mig nu?? nej nej det är bokat 2009 ut.
    -ok då svarade Rut och insåg att de nog snällt får vänta till 2010.
    -tack endå söta du sa hon och de la på.

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut