BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
...levererad av en prins på vit springare med fladdrande man. Fantisera får man ju, tänkte RUT.
...levererad av en prins på vit springare med fladdrande man. Fantisera får man ju, tänkte RUT.
Rut fantiserade viadre. Hm, Orlando Bloom kanske kunde ställa upp. Åååå, det vore ju perfekt. Man kanske kan hyra rekvisita. Jag skulle kunna ha alvsmycken på bröllopet. Jag måste spara ut mitt hår! Plötsligt avbröts hennes tankar av ett
vågade knappt andas,
- Haha, sa Knut. Det gjorde inte alls ont, jag bara skojade med dig.
- Inte kul, sa Rut. Men hon log sedan stort och sa: Nu ska vi fira!!
Rut gick in i köket och korkade upp en flaska bubbel som hon hade i kylen som egentligen skulle vara till deras mysiga fredagskväll. Men va tusan. Nu hade de ju råd att köpa hur mycket bubbel som helst.
Skål Knut, sa Rut med ett lyckligt leende. Vi kanske skulle passa på att prata vigselring. Jag hade en idé tidigare, men nu fick jag en helt annan mycket bättre (och dyrare, men det sa hon inte) idé
Jag vill ha en ring som är
- Nä just det, sa Knut. För att
tyckte inte alls att det var kul.
- Nä du får nog allt ha en vanlig ring på fingret. Du kan väl göra det för min skull? Jag vill att alla ska se att vi hör ihop.
Knut tog genast
sa: så bra! Jag tänkte väl det! Då tycker jag att vi går till Guldsmed Guldlock i morgon och tittar på ringar.
-Okej, sa Knut, då gör vi väl det då.
Kl 10.00 när Guldsmeden öppnade stod Knut och Rut ivrigt utanför och väntade. Rut tittade lite i skyltfönstret under tiden och såg en massa olika fina ringar. Och plötsligt- där! Det glittrade till. Rut svalde.... drömringen. Den måste jag ha, det är min! Rut kände det i hela kroppen!
När de kom in så bad de genast att få titta på ringen. Sedan
- Vi åker till en öde strand bara vi två i stället. Kom så går vi till resebyrån, sa Rut.
Rut var tyst en stund, sen sa hon:
- Nä, det vill jag ju egentligen inte. Men jag vill inte ha mer krångel!!!
- Men vi går till resebyrån ändå, sa Knut, nu när vi ändå är här. För vi ska väl åka på bröllopsresa?
Knut var ju en riktig toffel och ville att hans prinsessa Rut skulle få allt hon drömde om. Han hade dock ingen aning om vad en bröllopsresa kunde tänkas kosta, men man måste ju kolla för att veta.
De gick hand i hand mot torget där resebyrån låg när
"Numret kan inte nås för tillfället. Var vänlig och försök igen om en liten stund. The number you have dialed can not be reached at the moment. Please try again later."
Rut
fanns det massor av skor att välja bland. Runt gillade höga klackar, men hon var förståndig också.
- Man ska ju ha skorna på sig heeeela dagen och halva natten, tänkte RUT.
Hon provade ett par snygga ivoryfägade skor från Rainbpw. De kändes lyxiga och hade ett jättesnyggt metallspänne med "diamanter" framme på tån. De satt bra. Rut gick några steg runt i butiken och hade bestämt sig på 30 sekunder.
- Jag tar dessa, nästan skrek Rut.
Rut var sååååååå lycklig. Klänningen satt dessutom perfekt och behövde inte läggas upp nu med skorna som hade 5 cm-klack.
Rut och hennes väninna gick ut från butiken med ett leende på läpparna. De hade bara hunnit 50 meter när Rut plötsligt fick syn på Knut. Hon