Inlägg från: BlivandefruGustavsson |Visa alla inlägg
  • BlivandefruGustavsson

Bokar resa - i vilket efternamn??

Vi ska mest troligt åka till Grekland i sept med min far och sambo. Resan ska vi boka nu denna kommande vecka.

Till problemet: Vi gifter oss i slutet av juli, hemligt bröllop, alltså vet min far inte om våra planer och det är han som bokar vår resa så jag vill ju inte avslöja nåt.

Kan man boka i mitt nuvarande efternamn? Men när vi åker i sept har jag ett annat. Hur gör man????

• Svar på tråden Bokar resa - i vilket efternamn??
  • BlivandefruGustavsson

Ok, tack! Ska kolla upp med resebolaget. Problemet är väl att vi bokar nu och då har jag ju mitt gamla namn än....Ska kolla vad som gäller genast!

• BlivandefruGustavsson
    Lattelover skrev 2009-03-29 20:57:25 följande:
    Låt helt enkelt bli att byta pass tills efter resan Då har du samma namn på biljetten som på passet o får stå ut me att det står ditt gamla efternamn på boardingkortet...
    Kan man göra så? Tänkte om det uppdagas att jag har ett nytt namn så kanske man får stanna kvar på flygplatsen??!
  • BlivandefruGustavsson

Jag har ringt resebolaget idag och där sa de att jag kan boka biljetten i mitt nuvarande efternamn och använda mitt pass i samma namn, det är ingen som kollar upp om man gift sig eller inte...
    Men som Hubba säger, om det händer nåt vet man ju inte vad som händer. Dessutom tror jag mitt pass måste förnyas inför resan och det måste jag ju göra i mitt nya namn....usch vad tjorvigt det blev..

• BlivandefruGustavsson

Ska berätta hur det gått....

Resebolaget har bokningen i mitt nuvarande namn, men biljetten ändrade de till mitt nya efternamn utan problem eller avgift. Huvudsaken att jag har samma namn på biljetten som på passet

Svar på tråden Bokar resa - i vilket efternamn??