• suamaca

Nu har jag fått vårt nya namn! Vad ska jag göra nu då??

Skatteverket reg. ju detta, så alla som hämtar uppgifter från folkbokföringen får det ju via dem - sen är det bara att höra av sig till vägverket, polisen m fl snarast för körkort, pass mm. Har du övat på din nya autograf? Och kanske skaffa en mail med nya efternamnet? :D
    Sen efter vigseln får ju förstås din m2b göra det hela också, men då är det ju bara att fylla i blanketterna som kommer med hindersprövningen!

• suamaca

Jaaa det gör nog det, jag gjorde en mail till mig själv - kändes helskumt men samtidigt blev jag alldeles varm när jag såg det på skärmen :D
    Vilka mer du bör höra av dig till beror ju lite på hur ditt liv ser ut och vad du "har" så att säga - men själv hade jag nog sagt till på jobbet på en gång och meddelat banken så det inte sker några missförstånd där tex :)

• suamaca

Jaaa det gör nog det, jag gjorde en mail till mig själv - kändes helskumt men samtidigt blev jag alldeles varm när jag såg det på skärmen :D
    Vilka mer du bör höra av dig till beror ju lite på hur ditt liv ser ut och vad du "har" så att säga - men själv hade jag nog sagt till på jobbet på en gång och meddelat banken så det inte sker några missförstånd där tex :)

• suamaca

• suamaca

Och i vanliga fall stammar jag inte! :S

• suamaca

Ja det tror jag faktiskt att ni måste isf (dock inte 100 % säker) för om du redan bytt namn och lämnar hindersprövningen där ditt gamla namn står blir det ju lite av att viga nån som egentligen inte finns (eller iaf inte är du hehe) OM nu detta inte går per automatik på nåt vis. Men med Sveriges härliga byråkrati så tvivlar jag... :S

Svar på tråden Nu har jag fått vårt nya namn! Vad ska jag göra nu då??