• MW 090829

Dubbelhäftande tejp; 3 mm bred och 5 mm hög. Var?

Söker rubriken men hittar ingenstans. Någon som har sett sådan?

• Svar på tråden Dubbelhäftande tejp; 3 mm bred och 5 mm hög. Var?
  • carolaj83

på jula finns rullar med den höjden så du kan klippa till själv

• MW 090829

Jag menade 1-2 mm hög.

Jag köpte på Clas Olsson men det går inte att klippa i. Bli tokig!

• TinkerBelle

Vad ska du ha den till? Finns olika sorter...

• MW 090829

att klistra fast ett papper på ett kort

• TinkerBelle

Jag använde den här att fästa pappret på insidan av mina inbjudningskort.
    I princip osynlig.
    Borde finnas i välsorterade pappersbutiker.

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=653514

• Taha

Vi använde dubbelhäftande tejp för att göra korten. Köpte dem i en butik i Sthlm som heter Skapa.
    Det fungerade bra för att fästa rosetten men inte till korten.
    Tejpen fäster nästan FÖR bra vilket gjorde att när vi klistrade in textpappret på inbjudan så fäste den såååå hårt att vi inte kunde flytta och centrera den. Efter att ha förstört nästan hälften av inbjudningskorten gav vi upp och köpte starkt gummi lim.
    Den luktar starkt under tiden man fäster men det försvinner sen. Fäster bra och ger en några sekunder att justera.
    Fast är man duktig på att centrera är tejpen nog ett utmärkt val. ;)

• Luucie

Jag förstår inte riktigt dina mått..?

Men det finns en som är ca 3 mm bred på panduro och sen har de en som är ca 1 cm bred också.

Vi använde den som är 3 mm till vårt genomskinliga papper i inbjudan och det blev jättebra.

• Taha
    Luucie skrev 2009-04-08 14:45:43 följande:
    Vi använde den som är 3 mm till vårt genomskinliga papper i inbjudan och det blev jättebra.
    Luucie, jag ska anlita dig nästa gång. Själv höll jag på att börja stor tjuta. Vi hade lagt SÅN tid på att få korten perfekta åsså lyckas jag inte centrera. Haha...puuuh

MW 090829, här köpte vi tejpen. Den var som sagt bra. Det är mig det är fel på ;)
    skapahobby.se/
  • Luucie

Och jag hjälper dig! Jag lovar

Det var en rolig sida, skaparhobby. Superbra att man kan gå dit och använda deras om man inte vill köpa massa dyra verktyg!

Såg en såndär nappflaskeklippare på Kreatima, den kostade 120 kr...hur många ggr använder man en sån liksom?

Svar på tråden Dubbelhäftande tejp; 3 mm bred och 5 mm hög. Var?