• Det stora Blå

Bröllopsnatt på Drottningholms slott

De tre första veckorna i juli 2009 öppnar Drottningholms slott för övernattning.
    Erbjudandet är unikt och har aldrig tidigare skett. Skälet är att tillföra extra intäkter till bröllopskassan inför vigseln mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling den 19 juni 2010.

Det handlar om övernattning i Hedvig Eleonoras paradsängkammare, hjärtat i representations­våningen från 1600-talet, ett rum som skapades av landets då främsta konstnärer och hantverkare.

16.000 kr/natt, endast 1 natt per person eller par.

• Svar på tråden Bröllopsnatt på Drottningholms slott
  • lecaroline

Om intäkterna inte skulle gått till bröllopet hade jag nästan gått på den!!

• Toblerone

Men DOM driver väl säkert

• Toblerone

Haha ja, allt var fullbokat på bara några timmar!
    Så man inte kan boka.

Trodde du på det? Hihi

• Det stora Blå

Informus är ju ett företag, det brukar ju mest vara tidningar som har 1:a aprilskämt.
    Det står att ev. blir det bokningsbart under fler veckor än de 3 veckorna i juli.
    Men, jag vet inte . . . .

• paulaner

Lätt ett aprilskämt. Företaget sysslar ju med uthyrning av lokaler, konferenser etc. Om man klickar så kommer man vidare till en länk; för att se andra lediga slott för övernattning.

Supersmart!! Men jag undrar just vad hovet tycker om det...

• Miss Biii

är det inte ett skämt så är det ju fasen riktigt jä_la pinsamt...

• paulaner

Hade det varit på riktigt så borde det funnits information på hovets officiella hemsida, men det gör det inte. De skriver om alla sina slott där, nyheter, öppettider, vad som är möjligt att hyra osv.

• Toblerone

Hehe men IDAG står det att det var ett aprilskämt!

• Det stora Blå

Synd, annars hade vi tänkt boka det.

• Morticia

Fast varför är det så illa? Egentligen.

Jag menar, jag tycker att det hade varit riktigt hedervärt av dem att själva finansiera delar av bröllopet istället för att staten ska gå in. Varför skulle inte de kunna göra något i stil med detta, när alla vi andra gör allt vi kan för att få ihop pengar till våra drömmars bröllop? Det vore en win-win sitation eftersom de som hyr ut får pengar samtidigt som de som hyr får en rolig och minnesvärd upplevelse. Och ingen skulle ju hyra det som inte hade råd ...

Nä, nog för att det kanske inte var det bästa förslaget jag hört, men inte tycker jag att det hade varit pinsamt i alla fall.

Svar på tråden Bröllopsnatt på Drottningholms slott