Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?
LÄMNA HONOM!!! Tro mig, jag har själv varit i ett missbruksförhållande. Du kommer må mycket bättre sen! Varför ska du och dina barn må dåligt för att han har problem? Koncentrera dig på dig själv och dina barn. Det där med missbruk av olika slag, blir sällan bättre. I bästa fall kan du, om du lämnar honom, få honom att vakna upp och ta tag i sina problem, UTAN DIG. Det kan bli som en väckarklocka för honom liksom. Då kan du i alla fall glädja dig åt det, att du på så vis "räddade" honom, utan att själv utplånas på kuppen. Har inte läst alla inlägg här, men om jag förstår saken rätt så är dina barn väldigt förtjust i honom? Å andra sidan kan man fråga sig hur bra förebild han är för dina barn med sitt missbruk... Jag vet att det är ett svårt och komplext problem, men du måste ta dig ur detta förhållande på något sätt. Jag vet att det gör ont, särskilt när man älskar, men rannsaka dig själv, titta längst in i hjärtat. Älskar du den här personen som han är nu? Kanske är det detta som är hans verkliga jag? Ibörjan av alla förhållande är allt toppen och man visar bara sina bästa sidor. Sedan hinner sanningen ikapp en och det är dags att bekänna färg. Det är då man VERKLIGEN lär känna varandra. Är inte du och dina barn värt nånting bättre? Många kramar till dig!