Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?
Du vet mycket väl vad du måste göra och att pengar eller att han givit dig underbart sex förut är helt oviktigt i långa loppet.
Att man kan fastna för en kille(eller tjej) med grava problem vet jag mer än väl.
Att du ens funderar, när du har BARN som inte är hans, är HELT oacceptabelt.
Du är skyldig både dem och dig själv och i förlängningen även honom att sluta lura dig själv.
Hur du KÄNNER det spelar ingen roll, vare sig i hans sjuka liv, tufft, men så ÄR det, och inte heller för hur du måste agera.
Det här är större och viktigare än känslor och det du kallar att du älskar honom. Du har ingen rätt att utsätta dina barn för en missbrukare. Hör du det?
Sanningen om det här svider rejält och att det gör ont och att du behöver hjälp att hantera den sorgen och besvikelsen, det är inte konstigt. Sök den hjälpen, men mer än allt: få honom ut ur ditt liv!
Du vet visst det vad du behöver göra. Sluta älta och gör det kvinna, för det kommer bara att bli värre.
Hårt? Ja! Det är hårt och det är svart på vitt också. Det finns ingen enkel väg och det finns inget trollspö att vifta med så det blir som du önskade.
Jag är inte en som bara hoppar in och dömer. Jag är en av dem som verkligen på djupet vet vad det är frågan om.
Gör inte det här mot dina barn, om du nu skulle vara beredd att fortsätta göra det mot dig själv.