• Celeste97

Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?

Men en alkoholiserad mamma i bagaget är det mycket möjligt att du TS utvecklat en viss känslighet för medberoende. Denna känslighet kan mycket väl ha väckts till liv när du träffade denna man, eftersom hans beteende påminner dig om något som du känner igen från din uppväxt (och kanske vuxna liv). Jag föreslår att du letar rätt på ett nummer till en organisation som kan hjälpa dig att se ifall du är medberoende eller ej.

Vidare föreslår jag att du nu börjar se på de praktiska konsekvenserna av er relation, och ser till att skydda dina pengar (som du väl hellre spenderar på barnen än på hans skulder?), din egendom, ditt anseende på nätet (tänker på t.ex. nakenbilder etc) och din umgängesrätt med barnen. Även om du inte kan skydda dina känslor kan du åtminstone se till att stå fri ekonomiskt och juridisk om det brakar åt skogen.

Och nej, jag tycker inte att du ska visa denna tråd för honom. Dels för att jag inte tror att det gör någon skillnad i hans beteende, dels för att du då sumpar din möjlighet att få bolla dina tankar med någon annan ifred.

• Celeste97

Här kommer fler peppningar! Det är i början det är värst, för varje timme du håller ut kommer det att kännas lite lite bättre! Glöm inte att ge kroppen det den behöver, vila och mat. En bytta glass och sen en tupplur i soffan kan duga!
    Nu vänder det!

Svar på tråden Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?