Hej alla som orkar att lyssna:)
En liten rapport från igår.
Tog en fika med min syster som är på besök i sverige denna vecka...tack gode gud för det:))
Hon blev helt chockad då jag berättade allt ! Hon har bott ihop med oss i tre perioder i 4 veckor var gång och inte märkt ngt, tvärtom hon tyckte att han var såå bra för mig.
Iom att hon också växt upp med vår alkoholiserade mamma så fick hon ju gåshud(milt uttryckt).
Åkte hem och sade till honom att jag vill ställa in våra planer att gå ut nu på fredag . Då blev hans respons "typiskt att du ska komma hem och skapa dålig stämning , jag hade ju tänkt att vi skulle ha sex idag"??? Den ursäkten har han kört med i tre månader, varje gång jag vill diskutera vårt dåliga sex och kärleksliv så kontrar han med att "Och jag som hade planerat att ha sex med dig men nu tappar jag sugen när du bara pratar om negativa saker och tjatar på mig"?? Sa det till honom igår att detta med att "sexstrejka" så fort jag vill prata med honom biter inte längre för det blir ju inte sex oavsett vilket humör jag är på!! Då sa han att jag kanske ska ta det som ett varningstecken att eftersom varje gång jag blir en citat"negativ surkärring" så tappar han sexlusten!!?? Alltså lägger han skulden på mig igen.
Han tycke att om man "skapar" en positiv stämning och inte pratar om problem så tar man sig upp ur "skiten" så småningom.
Jag kontrade med att då kör vi ju den klassiska "huvudet i sanden" grejen och det kan ju knappast få oss att lösa våra problem!
Tog upp med att han måste söka hjälp för sitt missbruk , då kontrade han med att "ja jag har ju länge sagt till dig att du måste gå till en psykolog för att få hjälp med dina psykiska problem"!! Då sa jag att detta med att försöka projicera över problemet på mig funkar inte, har varit med i missbrukskarusellen alltför länge.Han vägrade dock inte att söka hjälp men menade på att då måste det vara ngt "bra" ställe!Jag håller med såklart men sa att några pengar till att lägga in sig för det finns inte att bidra med iaf inte från mitt konto. Han var dock konstigt nog väldigt lugn under hela kvällen.
Jag försökte också peppa honom med att ta jobbet som han har fått på orten, försöka hitta andrahands boende, som jag kan hjälpa honom att hitta, skapa ett liv och inte fly bort 80 mil till xxxx.
Han menade på att det blir det enda alternativet .
Vi gick ock tränade tillsammans och då han skulle strunta i konditionen efter styrkan så frågade han innan han gick "ska jag prata med pappa och fråga om jag kan hyra lägenheten släkten har i xxxxx? isf får jag den 1.5?" Vilken fråga att ställa mitt i gymmet! Då sa jag ja och han vände på klacken och gick!
Väl hemma var han väldigt len hela kvällen . Gjorde dock väldigt udda saker tex ist för att kanske försöka prata med mig så ville han spela Guitar Hero för som han sa, jag har ju ingen Play Station och då vill jag passa på att spela nu!!??
Jag kunde bara konstatera att han visar ju inget utåt iaf om att han sörjer över förlusten av mig!! Då sa han att han går sönder inuti för jag är hans ALLT!!?? Mycket konstigt sätt att visa det tycker jag.
Och som svar på någons fråga , ja han ger mig hela sin A-kassa och behåller bara det mest nödvändiga typ pengar till snus, busskort,lån som dras från hans konto och till gymmet.
Resten betalar jag med "våra" pengar . med efter alla hans utgifter (förutom utekvällar och andra nöjen, kläder och resor för det har jag stått för) så han har inga pengar kvar!
Det var dock hans idé att vi skulle göra så här.
Kramar