Inlägg från: bongen80 |Visa alla inlägg
  • bongen80

Vart åka med barn???

Hej allihop!

Vi har tänkt åka på sen bröllopsresa till hösten och skulle vilja ha tips från mer beresta människor. Vart ska vi åka? Vi har ev 4 barn från 1,5 till 14 år med oss, men vi får se hur långt pengarna räcker också. Kanske bara blir vi 2 och den minsta. Vart får man mest för pengarna och vart är det bäst väder i sept-okt? Thailand är dock inget alternativ då vi tycker att det är för långt att flyga.

• Svar på tråden Vart åka med barn???
  • bongen80
    MysanX skrev 2009-04-02 16:18:29 följande:
    CYPERN!!!!!!Vi åker dit sista veckan i september för andra gången. Det är jättevarmt i vattnet och skönt när värsta turistsäsongen är över. Personalen är lugn och trevlig.Vi åker till Nausicca Beach i Fig Tree Bay....Helt underbart. Jättenära stranden, all inclusive som är jättegod och helt perfekt när man har barn med sig.
    Tack! Vi pratade om Cypern, men ingen av oss har varit där
  • bongen80

Ja blir det någon resa så blir det nog med Nazar. var inne o kollade lite nu o för 2 vuxna o 4 barn blir det ca 27000:- inkl försäkringar o avbeställningsskydd o då var det all inclusive. Det tycker inte jag var så himla dyrt.

• bongen80

18 juli 2009 skrev 2009-04-21 09:06:28 följande:

Nej visst är det billigt! Det tycker jag absolut ni ska köra på. Vart funderar ni på att åka i så fall? Lite nyfiken bara .
    ja vi åker nog dit det är lättast att ta sig till. Alltså inte sitta o skumpa på nån transferbuss en halv dag med trötta barn.
  • bongen80
    Shaggy skrev 2009-04-21 09:15:51 följande:
    Måste bara fråga!när jag går in på Nazar's hemsida och fyller i hur många vi är och datum och så, sen kommer det upp olika datum som man kan åka´plus att det står pris!!är det priset för alla eller priset per person??tycker att det blir så billigt så det e därför jag undrar
    nej du måste klicka på summan då öppnas ett nytt fönster där står det sen hur mycket det kostar för allihop
  • bongen80
    Shaggy skrev 2009-04-21 09:27:09 följande:
    tydligen nåt fel på sidan för jag försöker gå vidare men det står att nåt är fel och att jag ska försöka igen, men det går ej
    det stod så åt mig också några ggr...men sen hoppade det igång. stäng ner sidan o prova igen
  • bongen80
    Fjällbruttan skrev 2009-04-21 11:01:35 följande:
    Shaggy!ett litet tips från en resvan mamma, ta med en minivattenkokare, adapter och en liten termos! Sen kan du göra vad du vill Kokt vatten i termos kan blandas till gröt och välling (späd med kallt vatten, och använd ALLTID vatten på flaska!)medans amma tar sig en kopp snabbkaffe, eler thé Funkar kanon på resor, termos får du ha på flygplanet också med en flaska kallvatten, bara du kan smaka på det om säkerhetskontrollen vill det.Vi har nyss varit i Thailand med barnen och hade det super Har tyvärr inga tips om resor i europa, vi gör oftast långresor vart 5:e år...Fast vår bröllopsresa går till Leksandsstrands camping med alla barnen och så ska vi på Rhapsody in rock på Dalhalla
    har ni köpt biljetter till rhapsody???? vad jag vet så blir det inget i dalhalla i år, han skulle ut på annan turne
  • bongen80

va??? undrar om det jag läste var nåt aprilskämt???? han kommer ju visst till oss här i dalhalla....mysko

Svar på tråden Vart åka med barn???