• Hubby n chubby

Inbjudingskort , snabba svar tack!!!!

Jag har skjutit på att beställa inbjudingskort in i det sista har bestämt mig för att få iväg beställningen idag! Beställer ifrån optimalprint. Någon spm beställt därifrån? Var ni nöjda?

Jag behöver lite smakråd gällande innehållet i kortet:

Jag vill inte ha någon dresscode på mitt bröllop , jag vill att det skall vara valfritt. Skall man skriva dresscode: valfritt eller skall man helt enkelt utesluta att skriva någon dresscode?

Vi har valt ett dubbelvikt kort. Om man vill ha en dikt med i inbjudan skall man ha det på baksidan av kortet eller på insidan på vänstra sidan. Om man skall ha det på baksidan skall insidans vänsta sida då vara tom? Ser inte det konsigt ut?
    Oerhört tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Inbjudingskort , snabba svar tack!!!!
  • mrsholm

Jag tycker du ska skriva dresscode:valfritt så att det framgår klart och tydligt!

• Bella83

Om man inte skriver någon dresscode så blir det automatiskt högtidsdräkt/frack....så det är nog bäst att du skriver något.

Skriver man valfritt finns det risk att gästerna inte har någon aning och att ni därför får en massa frågot. Kavaj brukar vara det minst "uppklädda" alternativet som ändå är festligt!

Vad gäller dikten kan det väl vara fint att ha dën på baksidan. Blir kanske lite plottrigt att ha den på vänstersidan, nog snyggare att lämna den sidan tom!

• Hubby n chubby

Ok tack för ditt snabba svar. Ytterligare ett problem, våra inbjudningar är på engelska hur skriver man dresscod: valfritt på engelska dresscode: optional är det korrekt eneglska?

• Lillaråsa

Kavaj brukar väl betyda mer avslappnad klädkod?! Tror jag... Dikten ska absolut vara inne i kortet istället för en blank sida :)

• FiaoJonny

Jag tycker absolut att du kan skriva dresscode: optional.
    Är inget fel i det.

• Hubby n chubby

jag vill gärna att det inte skall vara någon dresscode, jag vill att det skall vara väldigt avslappnad bröllop.. det är mitt mål. Jag vet inte om man skall skriva dresscode optional eller om man skall skriva dresscode : wear what you feel comfortable in! eller ser det löjligt ut?

en annan sak är att min blivande kommer ifrån indien och jag kommer att byta om till indiska kläder under festen. Det kommer vara lite indiskt tema på bröllopet och jag skulle vilja uppmuntra folk att klä sig med lite indisk känsla utan att det blir ett krav? hur man man formulera sig då?

• Lillaråsa

Om du inte vill skriva det direkt i inbjudan kan du kanske nämna det när folk ringer och "osar".
    jag vill tex inte att det ska kastas ris över mig utan kan hellre tänka mig såpbubblor. Det skriver jag ju inte i inbjudan men värdparet kommer att säga det när gästerna ringer och berättar at de kan/ inte kan komma ;)

• MysanX

Casual clothin. Indian touch, optional.

Valfri klädsel, Indisk touch, valfritt!

• MulleNuh

Ja skriv typ valfritt elelr kavaj.

Ang detta med ris. Vi vill INTE ha ris på oss, så vi ska köpa en massa bubblor och ge till alla gäster vid kyrkan..

• MDB

Lillaråsa: informationsvis innebär klädkoden Kavaj mörk kostym &slips för killar och "festlig" finklänning för tjejer, dock ej hellång. men klart festklänning, inte i bomull utan i finmaterial s a s.

kavaj är inte någon avslappnad klädkod som innebär uddakavaj. "Kavaj" = mörk kostym.

• marrying kind

varför inte skriva "beautiful" som klädkod/dresscode!? Jag gillar det- att folk har gjort sig fina- på sitt sätt!

Svar på tråden Inbjudingskort , snabba svar tack!!!!