Inlägg från: Hubby n chubby |Visa alla inlägg
  • Hubby n chubby

Inbjudingskort , snabba svar tack!!!!

Jag har skjutit på att beställa inbjudingskort in i det sista har bestämt mig för att få iväg beställningen idag! Beställer ifrån optimalprint. Någon spm beställt därifrån? Var ni nöjda?

Jag behöver lite smakråd gällande innehållet i kortet:

Jag vill inte ha någon dresscode på mitt bröllop , jag vill att det skall vara valfritt. Skall man skriva dresscode: valfritt eller skall man helt enkelt utesluta att skriva någon dresscode?

Vi har valt ett dubbelvikt kort. Om man vill ha en dikt med i inbjudan skall man ha det på baksidan av kortet eller på insidan på vänstra sidan. Om man skall ha det på baksidan skall insidans vänsta sida då vara tom? Ser inte det konsigt ut?
    Oerhört tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Inbjudingskort , snabba svar tack!!!!
  • Hubby n chubby

Ok tack för ditt snabba svar. Ytterligare ett problem, våra inbjudningar är på engelska hur skriver man dresscod: valfritt på engelska dresscode: optional är det korrekt eneglska?

• Hubby n chubby

jag vill gärna att det inte skall vara någon dresscode, jag vill att det skall vara väldigt avslappnad bröllop.. det är mitt mål. Jag vet inte om man skall skriva dresscode optional eller om man skall skriva dresscode : wear what you feel comfortable in! eller ser det löjligt ut?

en annan sak är att min blivande kommer ifrån indien och jag kommer att byta om till indiska kläder under festen. Det kommer vara lite indiskt tema på bröllopet och jag skulle vilja uppmuntra folk att klä sig med lite indisk känsla utan att det blir ett krav? hur man man formulera sig då?

Svar på tråden Inbjudingskort , snabba svar tack!!!!