tänkte fråga hur det går till det här med förlovning (på riktigt, har förlovat mej en gång förut med min sons pappa men det va inte seriöst mer ett tvång å inge speciellt kärleksfullt .... härom dagen skrev min sambo ett mess till mej när han va ute å fiskade att - vi måste prata ikväll! jag blev rädd å trodde att all mitt tjat om samhörighet hade fått han å tröttna men så fel jag hade..... när hans barn hade somnat tittade han mej djupt in i ögonen å sa - jag tänkte ..... vill du kolla på förlovningsringar med mej ? svaret va ju väldigt självklart ett stort JA!!!! å jag bara grät å gjorde en tom cruise i soffan sen somnade vi å höll om varandra , har aldrig sovit så gott tror jag.våra släktingar å vänner vet inget än å det är så himla svårt att va tyst man vill bara skrika ut sin lycka. Vi har nu varit tillsammans 1,5 år i juni å tillsammans har vi 3 barn , sambon har en tjej å en kille å jag en kille å förhoppningsvis blir det gemensamma så småningom..... nu är jag så lycklig för nu känns det så äkta å stort vårat förhållande , nu känner jag mej som nån ,jag är hans blivande fästmö å förhoppningsvis fru inom ett par år.
Min fråga är:
När vi valt ut ringarna å sen när förlovningen ska äga rum (vilket jag hoppas han bestämmer utan min vetskap) , ska han fria då? eftersom han bara sa nu äromdagen att vi skulle åka å prova ut ringar? jag vill jättegärna att han friar ,går ner på knä,champange å rosor...klassiskt som bara busen..... gör man så eller bara sätter man på ringarna utan nåt? nu vet jag ju inte vad han tänkt göra för han är världens underbaraste så jag vet att det blir det finaste jag varit med om men ville bara höra lite hur det varit för er å hur de flesta gör...
lycka till alla med era förlovningar å vigslar!