• Asmira

Kolla på Ringar på lördag!

PÅ lördag ska jag och min sambo åka och kolla på ringar!!! så roligt.
    Haha eftersom jag och han vill att han ska fria så ska vi bara kolla på lördag sedan när tiden är inne så vet han vad för ringar han ska köpa.

Ska bli så kul att gå runt i smyckesbutiker! Kanske är det vårkänslor men guuuud vad sprallig jag är!!!

Några mer som går i förlovningstankar???

• Svar på tråden Kolla på Ringar på lördag!
  • Mörk Ängel

Härligt! Hur gick det?

• Huslusen

Vi meeed =D
    1 maj så är vi äääntligen förlovade efter ca 3 år tillsammans! Vi ska beställa ringarna imorgon...=D

Har han friat än då?

• repsara

Här med! Igår frågade min sambo mig om jag ville förlova mig! Klar jag vill, vi ska på torsdag gå och välja ut ringar
    Undrar om det är någon som vet hur pass lång tid det kan ta med gravering, om ringarna finns hemma alltså?

Vi ska förlova oss den 1 maj!

• Asmira

Vi har bestämt oss idag vilka ringar och vilken guldsmed, och de blir klara typ 4:e maj!
    Vi ska inte gravera ringarna än. Han vill fria först!

• Asmira

Gravering gör de över dagen tror jag... om de bara har tid

• Nennakobi

tänkte fråga hur det går till det här med förlovning (på riktigt, har förlovat mej en gång förut med min sons pappa men det va inte seriöst mer ett tvång å inge speciellt kärleksfullt .... härom dagen skrev min sambo ett mess till mej när han va ute å fiskade att - vi måste prata ikväll! jag blev rädd å trodde att all mitt tjat om samhörighet hade fått han å tröttna men så fel jag hade..... när hans barn hade somnat tittade han mej djupt in i ögonen å sa - jag tänkte ..... vill du kolla på förlovningsringar med mej ? svaret va ju väldigt självklart ett stort JA!!!! å jag bara grät å gjorde en tom cruise i soffan sen somnade vi å höll om varandra , har aldrig sovit så gott tror jag.våra släktingar å vänner vet inget än å det är så himla svårt att va tyst man vill bara skrika ut sin lycka. Vi har nu varit tillsammans 1,5 år i juni å tillsammans har vi 3 barn , sambon har en tjej å en kille å jag en kille å förhoppningsvis blir det gemensamma så småningom..... nu är jag så lycklig för nu känns det så äkta å stort vårat förhållande , nu känner jag mej som nån ,jag är hans blivande fästmö å förhoppningsvis fru inom ett par år.

Min fråga är:

När vi valt ut ringarna å sen när förlovningen ska äga rum (vilket jag hoppas han bestämmer utan min vetskap) , ska han fria då? eftersom han bara sa nu äromdagen att vi skulle åka å prova ut ringar? jag vill jättegärna att han friar ,går ner på knä,champange å rosor...klassiskt som bara busen..... gör man så eller bara sätter man på ringarna utan nåt? nu vet jag ju inte vad han tänkt göra för han är världens underbaraste så jag vet att det blir det finaste jag varit med om men ville bara höra lite hur det varit för er å hur de flesta gör...

lycka till alla med era förlovningar å vigslar!

• MV85

Nennakobi: Hur man gör? Ja... Det beror ju på hur man känner för att göra så klart
    Gå ner på knä o fria, det gjorde min m2b... Men då visste jag inte om något innan... alls...

Tänkte bara på en sak... Din respektive frågade om du ville kolla på förlovningsringar - är du säker på att han menar att han vill att ni gifter er inom några år? Det är inte så att han ser förlovning som en sak, och äktenskap som en helt skild sak? Vet par där detta visat sig i efterhand o hon varit jättelycklig o trott att de ska planera bröllop o han ville "bara" förlova sig - alltså byta ringar med varandra utan att planera bröllop eller ens med planer på att någonsin gå längre än så...
    Menar inte att vara negativ, bara en bra fråga att ställa sig om man inte tidigare pratat om vad man läser in i en förlovning!

• Selma2010

Jag och min sambo har samma bild på frieri och giftemål. Vi vill båda gifta oss inom snar framtid efter en förlovning och vi vill inte välja ringar tillsammans och bestämma dag tillsammans osv. Vi ville båda att någon av oss skulle fria, med eller utan ring. Att vi ska gifta oss har vi vetat sen den dagen vi träffades! :)

Min sambo friade för en månad sedan när vi var i brasilien, han hade planerat allt och köpt ett armband för att ge mig något minne från vår förlovningsdag. Jag var helt ovetande och det var otroligt romantiskt! Tycker det var en mycket bra idé att ge något annat smycke!

Ringar köpte vi tillsammans första dagen tillbaka i sverige och fick dem en vecka senare!

• Mörk Ängel

Hur man gör är väl individuellt. Jag och sambon kommer att beställa ringar ihop. Sen kommer han att fria när han känner att han vill.
    Gå ner på knä är ju inget traditionellt i Sverige utan bara i USA, så det har jag förbjudit min sambo att göra

Nennakobi skrev 2009-04-28 09:47:26 följande:
    tänkte fråga hur det går till det här med förlovning (på riktigt, har förlovat mej en gång förut med min sons pappa men det va inte seriöst mer ett tvång å inge speciellt kärleksfullt .... härom dagen skrev min sambo ett mess till mej när han va ute å fiskade att - vi måste prata ikväll! jag blev rädd å trodde att all mitt tjat om samhörighet hade fått han å tröttna men så fel jag hade..... när hans barn hade somnat tittade han mej djupt in i ögonen å sa - jag tänkte ..... vill du kolla på förlovningsringar med mej ? svaret va ju väldigt självklart ett stort JA!!!! å jag bara grät å gjorde en tom cruise i soffan sen somnade vi å höll om varandra , har aldrig sovit så gott tror jag.våra släktingar å vänner vet inget än å det är så himla svårt att va tyst man vill bara skrika ut sin lycka. Vi har nu varit tillsammans 1,5 år i juni å tillsammans har vi 3 barn , sambon har en tjej å en kille å jag en kille å förhoppningsvis blir det gemensamma så småningom..... nu är jag så lycklig för nu känns det så äkta å stort vårat förhållande , nu känner jag mej som nån ,jag är hans blivande fästmö å förhoppningsvis fru inom ett par år. Min fråga är: När vi valt ut ringarna å sen när förlovningen ska äga rum (vilket jag hoppas han bestämmer utan min vetskap) , ska han fria då? eftersom han bara sa nu äromdagen att vi skulle åka å prova ut ringar? jag vill jättegärna att han friar ,går ner på knä,champange å rosor...klassiskt som bara busen..... gör man så eller bara sätter man på ringarna utan nåt? nu vet jag ju inte vad han tänkt göra för han är världens underbaraste så jag vet att det blir det finaste jag varit med om men ville bara höra lite hur det varit för er å hur de flesta gör...lycka till alla med era förlovningar å vigslar!
  • Asmira

Vi har pratat innan om våra "planer för livet " och både han och jag vill gifta oss. Det är ett steg i livet som familj.
    SÅ det kommer kanske inte hända de närmsta åren, men det kommer när det kommer. Allt har sin tid :D

MV85 skrev 2009-04-28 10:08:44 följande:
    Nennakobi: Hur man gör? Ja... Det beror ju på hur man känner för att göra så klart Gå ner på knä o fria, det gjorde min m2b... Men då visste jag inte om något innan... alls... Tänkte bara på en sak... Din respektive frågade om du ville kolla på förlovningsringar - är du säker på att han menar att han vill att ni gifter er inom några år? Det är inte så att han ser förlovning som en sak, och äktenskap som en helt skild sak? Vet par där detta visat sig i efterhand o hon varit jättelycklig o trott att de ska planera bröllop o han ville "bara" förlova sig - alltså byta ringar med varandra utan att planera bröllop eller ens med planer på att någonsin gå längre än så... Menar inte att vara negativ, bara en bra fråga att ställa sig om man inte tidigare pratat om vad man läser in i en förlovning!
Svar på tråden Kolla på Ringar på lördag!