• MTTM

    Oktoberbrudar var är ni?

    Boomtown skrev 2009-05-09 18:59:22 följande:
    Jag måste bara få fråga, har de kostymer till större killar i Vingåker? Typ Xl-XXL?Kul att du gillade inbjudningskortet. Så fort jag får hem det jag ska ha nästa vecka så ska jag ta kort på det så ni får se det i rätt färger. Alltid kul med smakråd.
    Ja, de hade ett väldigt stort sortiment. Min sambo köpte 54 på kavaj och 56 på byxor, och han har XL normalt. Skulle faktiskt tro att de även har 58 om man behöver det, men det säkraste är nog att isf ringa och fråga innan (det är ju en bit att åka om man gör det "i onödan"!)
  • MTTM

    Gud, vad skönt att ha hittat klänning, Cisslan, Lovely V m fl! Kan inte ni som har bestämt era klänningar lägga ut bilder i era gallerier? *så nyfiken*

  • MTTM

    Vad många fina klänningar! Kul att de är lite olika också, annars är det ganska likriktat i bröllopsmodet verkar det som ibland. Är det bara jag som inte hittat än...?

  • MTTM
    Kickis skrev 2009-05-11 10:07:19 följande:
    Blev inte mycket bättre av att prova klänningar igen i lördags. En ny favorit har seglat upp men jag kan bara inte bestämma mig! Antigen blir det en blandning av de två jag har i galleriet eller den här... fashionbride.files.wordpress.com/2008/11/sevi......fast längre släp och smalare över höfterna. Är lång och ganska smal så sjöjungfrumodellen känns smickrande och det enda jag är helt säker på att jag vill ha... suck. Tankar någon?
    Den var ju jättefin! Men jag kunde inte öppna de två andra länkarna du angav....?!
  • MTTM
    HelenaOlivia skrev 2009-05-15 20:52:50 följande:
    Kul och höra om era inbjudningskorts framfart... Cisslan kul att ni oxå har lila:)Bustroll, ok så ni har redan skickat, då ska jag sätta fart oxå :) Har ni bilder i galleriet??
    Vi har inte heller fått iväg våra än! Köpte papper etc i veckan och ska komplettera lite nu i helgen, så tänkte jag sätta mig i slutet av maj / början av juni med våra. Vi ska ha vitt, mörkgrönt och guld. Tänkte försöka skicka ut innan midsommar iaf om vi hinner....

    ToastmasterMarie: Välkommen! Vi gifter oss också 10/10!
  • MTTM
    HelenaOlivia skrev 2009-05-15 21:02:30 följande:
    Vad kul MTTM, du får lägga ut bild sen när du e klar om du vill, vore kul.Ja det lär ju ta lite tid att få ihop dem.Fina färger ni ska ha.
    Ja, om jag nu blir klar någon gång... hihi! Lägg jättegärna ut dina också när du börjar - är så himla kul att se andras och få inspiration!
  • MTTM
    Bustroll skrev 2009-05-15 21:19:21 följande:
    Jag har en bild på kortens framsidan bara
    Fint! Är det bara vitt på insidan eller är det några röda detaljer där också?

    När jag kikade i ditt galleri såg jag också de himla coola servetterna & manschettknapparna med pirat-stuk.... Ska ni ha pirat-tema på bröllopet eller har du "bara" lagt ut dem för att de var snygga? *nyfiken*
  • MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-05-17 22:46:34 följande:
    Vi hade också tänkt använda oss av höst färger. Jag har börjat fila på inbjudningskorten och de är vaniljfärgade med en vinröd rand och sedan ett pressat höstlöv. Finns bland min bilder nu. Om man kollar i galleriet så är de flesta buketter i rosa och rött. Min fundering just nu är att ha röda rosor, vanlijfärgade orkiderer, trollhassel och höstlöv. Kan ändra sig, har funderat i en vecka.Callor finns väl både i gult, orange och rött. Skulle kunna bli snyggt i en lite högre vas med tre st eller en med något grönt eller höstlöv. Jag funderar på att dekorera bordet med kastanjer, rosenblad, små orkiderier i kruka och massa silverljusstakar. Det är roligt att ha kommit igång. Är så tacksam för min kära Jonas som satt halva lördagen och klippte och klistra med mig för att få fram ett inbjudningskort. Hittade perfekta festlokalen idag, ska ringa i morgon och kolla om den är ledig håller tummarna.
    Vilka fantastiskt snygga inbjudningskort, ToastmasterMarie!
  • MTTM
    Rodenröd skrev 2009-05-17 21:42:13 följande:
    Hej!!Vi gifter oss oxå i oktober, 10:e! Har skummet igenom det ni tidigare skrivit.... Spännande!!Vi har redan skickat vår inbjudingskort, gjorde det före jul. Vi ville att ALLA skulle få veta att vi skulle gifta oss via inbjudan..... Det var så vi ville ha det!Vill gärna hänga på och diskutera.Mitt stora problem just nu är färger...Tycker det är jätte svårt, vi har valt höstfärger som tema men jag tycker det är så svårt vilkan man kan blanda....Kan gärna tänka mig callor i min bukett,men sen är frågan om man ska ha de med i dukningen. Och vilken färg är det då på dom.....Hmmmm
    Välkommen hit! Vi gifter oss också den 10/10! "Höstfärger" låter som ett fint och naturligt, men ganska brett tema - kan ju vara alltifrån brunt och rostrött till gult och orange....
    Om jag var som er skulle jag tänka ut en av dessa färger som "huvudfärg" och utgå från och sen komplettera med detaljer som matchar. Har du några idéer...?
  • MTTM
    Kickis skrev 2009-05-19 22:26:08 följande:
    Funderar själv på "höstfärger", mer exakt rostrött, beige (linne) och guld. Vad tror ni om det? Svårt att hitta papper i rätt färg till inbjudningarna bara. Vart har ni köpt era? Min bukett kommer få lite fler färger. Vill ha den ganska stor och inte så "stel". Mamma är florist så det fixar hon =)Guldet får komma igen i ett band runt buketten och i tärnornas klänningar. Nån mer än jag som har svårt att tänka "höst" nu när det är så himla ljust, grönt och blommande ute? Vet att jag kommer tycka det är jättemysigt när det blir höst men just nu har jag lite svårt att få till den känslan.[citat]Vi hade också tänkt använda oss av höst färger. Jag har börjat fila på inbjudningskorten och de är vaniljfärgade med en vinröd rand och sedan ett pressat höstlöv.
    Vi köpte våra papper på panduro (ska lägga ut bilder på "inbjudan 1.0" nästa vecka) - "vanliga" cremevita kort som vi sedan kommer att fylla på med "våra" färger grönt och guld. Hittar du inga i rätt färg går det ju alltid att använda vitt som grund och bygga på med det rostfärgade och guldet!
  • MTTM
    Kickis skrev 2009-05-20 21:02:29 följande:
    Tack - bra idé. Har en bild av hur jag vill att det ska se ut, måste bara jobba på att få det så också Ser fram emot att se din 1.0.
    Ett tips till dig, Kickis, och alla andra som är sugna på höstfärger till sina bröllop: bläddrade precis i en info-broschyr från Calligraphen och såg att de har små "konfetti-höstlöv" i höstfärger att pryda bordet med. Borde ju passa perfekt för er som tänker er höstfärgerna!
  • MTTM
    Snoddasen skrev 2009-05-21 23:08:41 följande:
    Vi gifter oss också den 10:e oktober!Hur stor budget har ni?Vi tyckte vi hade en stor budget, men ack vad vi bedrog oss...det är ju verkligen dyrt att gifta sig..
    Välkommen! Ja, vi trodde (i vår enfald!) från början att vi skulle kunna landa runt 30 000, men det blir nog snarare 50. Men även det verkar ju gå som "budgetbröllop"... Hur som helst hoppas jag att det inte blir mycket mer än så... men många bäckar små...
  • MTTM

    Äntligen har jag också lagt ut en bild på våra "nästan klara" inbjudningskort! Kortet ser nog lite slitet ut, eftersom jag har hållit på och vikt fram och tillbaka medan jag funderade på hur vi skulle ha det... Ska nog försöka sätta lite guld längs "öppningskanterna" också, det såg lite väl vitt ut på bild såg jag nu. Det ena hjärtat är i mossgrönt med mörkgröna prickar, det andra är i ett cremevitt papper som skimrar (men det syns inte på kortet!)

    Inser att vi ligger lite efter eftersom en del redan har börjat skicka ut sina kort, men vi tänkte i alla fall försöka få ut dem till midsommar... Får se om den tidsplanen håller, hoppas kan man ju!

  • MTTM

    Glömde skriva (ifall någon nu är intresserad! ) att på den runda "lappen" på framsidan kommer det att stå "Mitt namn & Hans namn" längs överkanten, "10 oktober 2009" längs nederkanten!

  • MTTM
    Arwent skrev 2009-06-04 08:51:30 följande:
    Vad roligt att du tycker det! Och, ja de är fortfarande gifta och lyckliga tillsammans. Vi vill nog egentligen gifta oss den 10:e men vi var osäkra på om vi skulle ångra att vi inte får vår "egen" bröllopsdag. Därför är det roligt att höra vad andra tycker.
    Jag tycker också att det bara låter mysigt att gifta sig samma dag som föräldrarna! Det blir ju er "egen" bröllopsdag ändå! Mina föräldrar gifte sig också i oktoberoch de är också fortfarande gifta och lyckliga, så förhoppningsvis bringar oktober tur!
  • MTTM
    Cisslan skrev 2009-06-12 22:00:00 följande:
    Vi tänkte ha såpbubblor! Söta små stavar med hjärtan på toppen.
    Var har du köpt såpbubblorna, Cisslan? Är det Calligraphens? Såg att de hade fina stavar där och vi vill gärna ha såpbubblor... Vore ju kul att veta om de är fina "på riktigt" också!
  • MTTM
    Cisslan skrev 2009-06-18 19:26:11 följande:
    Nej Calligraphens är dyra om man jämför med andra sidor. Vi tänkte beställa på brollopsbubblor.se. På bilden ser de väldigt söta ut!
    Aha! *klickar in på brollopsbubblor och spanar in*
  • MTTM
    Hjartafró skrev 2009-06-11 15:18:19 följande:
    Äntligen har jag tagit tag i vår bröllopssida - www.gervide.se/. När den är klart går jag på inbjudningskorten, huga.. så svårt!
    Roligt med en egen hemsida! Kommer nog kika in igen och spana lit... Såg att du inte heller hittat klänning än - lite skönt att det finns fler som fortf letar....
  • MTTM
    HelenaOlivia skrev 2009-06-24 23:24:45 följande:
    Skönt att det inte bara e jag som inte har hittat skor och styrt upp kläning ännu:)Jag var och köpte material till inbjudningskorten idag, spännande!ToastmasterMarie- Tänkte på det att hittar man ett par man tvekar på vågar man vänta eller ska man chansa? Är oxå lite rädd för att beställa skor om de inte passar.Hoppas vi hittar ett par eller fler i sommar.
    Apropå skor... Har man haft is i magen hittills så börjar ju sommarreorna snart och där bör man kunna hitta fina vita skor till hyfsat pris, tror ni inte det...? (Har inte heller köpt skor än! )
  • MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-07-04 14:23:45 följande:
    Jag blev helt knäpp flera gånger skulle jag hämtat skorna men precis då har det dykt upp gäster och jag har inte kunnat bege mig av eftersom det ännu inte är offentligt att vi gifter oss.Idag hämtade jag dem och de satt som en smäck och var till och med sköna, har gått en timme här hemma nu och inget skavsår än. Helt otroligt trodde jag aldrig. :) Bild finns nu i mitt galleri.
    Jättesnygga skor! Jag orkade inte läsa tillbaka i tråden *lat*, men jag har för mig att du köpte dem på Internet? Får man fråga vilken sajt?
Svar på tråden Oktoberbrudar var är ni?