Ja jag lägger för egen del inga värderingar alls i hur var och en gör, men själva fenomenet och hur pass fort saker ändras, från vad som är helt otänkbart/porrigt/fåfängt/löjligt eller vad det nu kan vara, sedan ändras och blir helt vedertget, det fascinerar mig verkligen. Jag vet ju att det på 70-talet inte ens var särskilt vanligt att raka benen och armhålorna, något som jag tror de allra flesta gör idag.
Det var också helt ute att ha bh ända tills jag började gymnasiet, då förövrigt stringtrosor började hänga i vnliga klädbutiker, vilket vi som 19-åringar höll på att garva ihjäl oss åt. Nu har ju för 17 "alla" string.
Bara de tjejer som hade stora bröst hade bh när jag gick i högstadiet,och de skämdes dessutom för det. Nu är det antagligen ingen som är utan.
Att trenden naturligtvis kommit från porrindustrin, det är ju bara att konstatera, och förmodligen har det blivit vanligare att man ser på porr tillsammans och så än det var förr också.
Alla influenser kommer ju någonstans ifrån.
Jag är alldeles säker på att det kommer en back-lash småningom, då yngre tjejer säger: men gud varför saka vi hålla på och slita loss hårstrån och tycka vi är äckliga så som vi är skapta av naturen" och så kommer det en period då man istället ska vara "naturlig". Precis som att man antagligen lessnar på modeller som ser ut att ha kommit direkt från koncentrationsläger. Saker och ting tenderar att gå i cykler.