• Hannaz

Raka eller vaxa "där nere"?

Fattar ine hur man kan utsätta sig för sånt här frivilligt. Jobbar man dessutom inom sjukvården och ser resultatet när tjejer rakat/vaxat sig och sen fått stora bölder som behöver öppnas på operation så låter man glatt busken växa och friserar med sax emellanåt.

• Hannaz

Nej men jag har sett tillräckligt med avskräckande exempel. Min självkänsla sitter inte i busken, och jag har som tur var en man som inte bryr sig om såna ytligheter. Håller busken kortklippt med sax och klipper ibland bikinilinjen m maskin (för att slippa utslag)när det är stranddax

Folk får göra som de vill men det finns en anledning till att håret är där det är och att så många får besvär när de rakar/vaxar och det ska man inte hymla med. Det är ytterligare en grej som ska vara "normalt" och som unga tjejer ska behöva tro att de måste plåga sig med för att duga.

Och att köra en brasse inför bröllopet om man aldrig gjort det innan kan resultera i att det inte blir något hanky panky på många dagar, kanske inte det man direkt önskar på sin bröllopsnatt/resa.

• Hannaz

Eftersom besvär EFTER rakning är mkt vanligare än FÖRE så är det självklart att det ur ett medicinskt perspektiv är bättre om håret får vara kvar.

Det finns bra mkt större problem barnmorskor kan ägna sig åt än folks muff-frisyrer, dock kan jag ju citera en av våra kirurgers kommentar till en patient efter att ha öppnat en böld till följd av rakning. "sluta upp att raka dig så slipper du sånt här i framtiden"

Och din liknelse med kaffet har ingen relevans, man behöver inte "överkonsumera" rakning, det kan räcka med en gång.

Om du inte känner dig "fräsch" utan att raka dig så är ju det från min synvinkel lite tragiskt men det är din ensak. Det jag tycker är synd att det anses som "normalt" att raka musen, vilket det för kroppen inte är, och det gör säkert att många unga tjejer testar och får bekymmer helt i onödan.

Svar på tråden Raka eller vaxa "där nere"?