Raka eller vaxa "där nere"?
Slänger mig inte här...
Jag har inte läst hela tråden men jag berättar gärna om mina erfarenheter för den som vill veta. Jag har vid ett tilfälle gjort brasiliansk (i USA) och vill gärna göra det igen men har inte hittat nått ställe som jag känner att jag vill gå till. I vanliga fall brukar jag använda sådana cold-wax strips som man kan köpa på Åhléns eller Kicks och tar bara bikinikanten. Jag har inga större problem med smärtan, det går att ta en värktablett i förebyggande syfte, eller ingroende hår. Det kan vara ett hett tips att använda skrubbvantar eller likanande (väldigt försiktitgt) för att hjälpa strån på vägen när de kommer ut igen. Jag vaxar bara när jag vill bjuda mig och min m2b på något speciellt och inte som vana, speciellt inte på vintern när man itne går i bikini så ofta.
När jag gjorde min brasilianska var hon som jag var hos väldigt trevlig och berättade hela tiden vad hon gjorde så jag itne skulle behöva vara orolig. Hon började med att smöraja alla delar som inte ska fastna i vaxet med en olja och sedan pudra resten med babypuder så fastnar inte huden då mycket i vaxet utan bara håret. Sen la hon på lite varm vax och börja de rycka. Det viktiga som jag uppfattade vad att huden är sträckt och att man rycker "åt andra hållet". Jag var beredd på mycket smärta men det var helt ok, hade tagit alvedon innan och på detta ställe bjöd de alla kunder på tequila om de ville stärka modet (OBS! i USA). Sen sa hon till om att det var viktigt att inte irritera huden så inga bad eller intima gnuggningar inom 24 timmar var tillåtna.
Allt jag kan säga att inför vår b-natt så blir det brasilianskt och inget annat. Lycka till nu alla brudar!