Min mans barn är inte accepterade !?
Jag måste säga att jag förstår din mor mycket mer än dig... Kanske beror det på att jag har en liknande situation - fast ändå inte.
Min syster lever med en man jag inte har exakt koll på hur gammal han är... oavsett - han har barn sedan ett tidigare äktenskap som nu mera är 21, 19 och 17 år gamla. Min syster är 30 btw.
Tillsammans har de sedan 2 barn.. En liten pojke på 2½ och en tjej på snart 11 månader.
(lite förinfo)
Till min poäng:
Vi bjuder aldrig någonsin med HANS barn till VÅRA familjeträffar och släktmiddagar som inte berör dem!
Självklart är de medbjudna om det är t.ex dop eller födelsedagsfirande för de små, men i övrigt så nej... De är inte en del av vår familj, även om de är en del av hans. Min syster är inte deras mamma och kommer aldrig att bli... Liksom jag aldrig kommer bli deras moster, mamma aldrig bli deras mormor osv.
Enda gången vi umgås med hans barn sedan innan är om DE bjuder hem oss till sig och något/några av barnen är där och aktivt väljer att delta (vilket de oftast inte gör utan det väljer att sitta på sina rum med sina datorer istället).
Jag kan förstå att man tar med barn som är för små för att lämna ensamma hemma några timmar, men efter det så tycker jag faktiskt inte att man måste göra det.
Som sagt, de är faktiskt inte en del av din mors familj... Hårt sagt kanske, men det är ett faktum.
Jag menar inte att vara elak eller så nu, men tror det kan vara bra att höra att det inte är något ovanligt beteende eller särskilt konstigt heller.