Inlägg från: Fru PB |Visa alla inlägg
  • Fru PB

Min mans barn är inte accepterade !?

Mv85-- 21, 19, 17... Rätt stora då, då är den yngsta "bara" 17..

Hennes mans barn är den yngsta 9 och älsta 17.

Liiiite åldersskilnad om man säger så...

Själv tycker jag det är riktigt dåligt. Man kan för tusan bjuda dom den kanske den älsta inte alltid vill med tanke på hans ålder.
    Nä inget blodsband kanske men va fan, man får ju lära känna dom innan man dömmer. Och ekonomisk försvar. Det räcker väl att man kanske då bjuder på korvstoganoff eller något billigare. Så att man åtminstone lär känna dom och att dom inte känner sig utanför.
    Jag har själv ett barn sedan tidigare och hade min mans föräldrar eller syskon betett sig så så hsadejag gått i taket... Det kan jag lova.

• Fru PB
    agtiwi skrev 2009-04-05 13:02:39 följande:
    Ts: Du valde att dela ditt liv med din man och eftersom det fanns barn med i bilden så ingick ju dessa också. Om din familj respekterat dig så hade de också respekterat ditt val. Det handlar ju inte om att din familj måste avguda hans barn, men de borde ta mig sjutton kunna respektera dom. Jag har en son sedan ett tidigare förhållande och två med min nuvarande sambo. Ingen i min sambos släkt gör någonsin någon skillnad på barnen. Att din mamma sen skulle ha mage att endast bjuda dig, mannen och ert gemensamma barn (om ni tänkt det) men utesluta hans barn får mig att må illa. Om jag hamnade i en sådan situation skulle jag sluta besöka den människan över huvudtaget, för man gör inte illa andra människor (hans barn i det här fallet) på det sättet. Inget jag skulle stödja, för det är detsamma som att det är helt ok. Om ni någongång skaffar gemensamma barn så lär ju han/hon börja undra varför aldrig syskonen får följa med när de börar förstå vad som händer. Hur förklarar man det??
    EXAKT!!!
Svar på tråden Min mans barn är inte accepterade !?