1 miljon steg på 10 veckor
Oki jag hakar på i promenixandet...
Oki jag hakar på i promenixandet...
Första dagen med stegräknaren = 10301
Det är väl rätt ok för att ha börjat vid två på eftermiddagen...
Ska ha på mig den på jobbet imorgon och det ska bli jätteintressant att se hur många steg det blir... för då går jag MYCKET...
Jag köpte min stegräknare på hälsokosten igår... den kostade 399:- men jag tyckte att det var värt det för den mäter vanliga steg, aerobic steg (rask promenad), kalorier och hur långt man har gått i km... + att det är klocka på den... man kan ha den i bröstfickan, runt halsen, i byxfickan och till och med i handväskan... Jag är supernöjd!
Har inte gått så långt idag som jag trodde men det var för att jag var ovanligt stillasittande på jobbet idag... och när jag kom från jobbet (arbetade mellan 04:15-13) så somnade jag... när jag egentligen hade planerat att gå en sväng innan jag skulle hämta barnen... imorgon jobbar jag nästan 11 timmar så då utgår jag ifrån att det ska bli massor av steg...
Är lite besviken... går tydligen inte så mycket på jobbet som jag trodde... men men... jag får ta nya tag och promenera lite mer i helgen...
Jag antecknar oxå mia steg i kalendern... det är ju kul att hålla koll på hur mycket man har gått...
Om du skäms för det... så gömmer jag mig för de få steg jag gick igår... 1885... men idag har det blivit mer än 9000 iaf...
Jag har insett att jag går inte alls så mycket på jobbet som jag har trott... och när jag jobbar långpass så bara orkar jag inte gå en långpromenad när jag kommer hem... så vissa dagar är det svårt att komma upp i några bra summor.... men idag har jag varit ute på en långpromenad och orkade till och med springa en lång sträcka vilket kändes jäkligt skönt...
Har inte gått så många steg idag men var och tränade ett jobbigt pass så även om stegräknaren inte visar så bra resultat så är jag nöjd med dagen ändå...
Är väldigt nöjd med min dag trots allt... 9000 steg... och då har jag jobbat 11 timmar...
Haha... jag var ju rätt så deppig häromdagen för att jag inte gick alls så mycket på jobbet som jag trodde men jag har kommit på en sak med min stegräknare... när jag hade min gamla uniformskjol så kunde jag inte ta så långa steg som jag har ställt in stegräknaren på vilket gjorde att den inte registrerade varje steg jag tog så det var därför det blev så dåligt resultat... nu har jag fått en ny uniform som är vidare i kjolen så nu visar stegräknaren nästan 3 gånger så mycket mot innan.... Till min STORA glädje!!! tänkte att det inte kunde stämma med ca 3000 steg på en 10-timmars arbetsdag...
Min stegräknare ska man ställa in min egen steglängd och vikt så räknar den ut kalorier... men med min gamla kjol så blev inte steglängden som jag hade skrivit in den... =)
Japp! Jag är med...