1 miljon steg på 10 veckor
Godmorgon!
Nu känns det som att jag börjat komma igång med promenerandet. I onsdags blev det strax under 15000 steg och igår strax över - klart godkänt för min del. Idag ska jag iväg på röntgen, till biblioteket och sen sjukgymnasten, så det lär bli en del promenerande fram och tillbaka till bussen idag också.
Passionsblomman: Jag känner igen det där med träningsvärk i ländryggen. Det var nog det som förvånade mig mest när jag började med mina MBT-skor. Så snart jag har lite mindre värk i kroppen ska jag börja med mina igen.
lojeli: Som sagts tidigare är de små valen i vardagen viktiga. Lunchpromenad är utmärkt och sen kanske en kort runda på kvällen. Ofta är det lättare att få till flera små rundor än en lång. Själv går jag just nu sjukskriven så jag har ju tid att gå. Eftersom jag inte har körkort utan hela tiden måste ta mig fram med buss blir det också en hel del promenerande. Bussarna här går inte särskilt ofta så det blir ofta väntetid och istället för att bara stå där och vänta på bussen så går jag några hållplatser, det var det som gjorde att jag i måndags kom upp i över 20000 steg. Välkommen och Lycka till!