• Zandy84

Möhippa/babyshower för min gravida vän, HJÄLP!!!!

Jag ska annordna min väns möhippa och hon kommer att vara i ca 7 månaden när den tänks hållas. Hade även ev tänkt kombinera möhippa med en babyshower, fast vet inte om det är en bra idé?! Att tex dela in dagen i två delar eller nåt eller att kombinera. Vilket fall som helst har jag svårt att komma på aktiviteter,uppdrag eller tex lekar som skulle passa för min vän och hennes tillstånd!

SNÄLLA HJÄLP med förslag, till både möhippa o babyshower.... =)
    Vi kommer kanske va ca 10st och hade tänkt att göra en bra dag för henne men det får inte bli för dyrt.
    Sen vill vi ju gärna hitta aktiviteter, uppdrag o lekar som involverar mer oss alla så det inte blir en dag då man bara "väntar" på bruden, det blir ju roligare så.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Möhippa/babyshower för min gravida vän, HJÄLP!!!!
  • lecaroline

Har man babyshower i sv??

Men om man ska ha det så tror jag att man ska dela upp detta.
    Dels för att hon är gravid och kanske inte orkar med en hel dag och dels för att det ska vara hennes enbart hennes dag!

Jag var på en förra året och vi tog inte heldag. Det blev bubblande och mys med tippspromenad. Lite vin och alkoholfritt vin. Efter det så gick vi till en fotograf som tog en massa bilder på henne och magen och sedan hela gänget.
    Restaurang efter detta och så var kvällen slut för oss vid 23,00 medans tärnan och bruden gick till hotellet som var bokat.

• Sååå lurade

Är ni 10personer så kan ju spa bli något utan att det bli snor dyrt,
    tror man gärna uppskattar en god middag med vännerna.
    Varför inte låta henne måla ett bröllopsfoto av sig och den blivande maken
    Kombinera något med svensexan. Låt ex de svara på samma frågor som sedan redovisas på bröllopet. Får gärna var personliga frågor om hur vem som gör vad i hemmet osv...

Har ni några kontakter på bra aktiviteter? Jag fick ex sjunga in en sång till min blivande man, visade sig att grannen hade utrustning för sånt...

Kombinationen med babyshower vet jag inte om jag tycker är så roligt. Men å andra sidan så har jag aldrig varit med på nåt liknande IRL. Har hellre besök för barnets skull när bebisen är född...

• soon and very soon

göra någon dans tillsammans, upskattat av alla, o bruden kan vara med så mycket hon orkar. spela in en låt i studio är suuuuuper kul för alla! äta en trevlig lunch ute avsluta med en trevlig middag hemma hos någon (alt restaurant men är ju dyrare)

• Tooticki

Fotograf tycker jag låter som en härlig idé, många tar ju foton på sig med magen så det kan ju vara kul att överraska med. Utöver det kan ni ha frågesport (om deras förhållande/hennes singelliv innan de träffades el liknande), pic-nic, hon kan få måla ett porträtt av sin blivande man som ni kan överräcka på bröllopet. Det kanske finns någonting som hon alltid velat göra (kanske inte fallskärmshoppning ) som typ gå en sminkkurs, ost- eller chokladprovning etc.

Sen kan ni ju avsluta med middag på en restaurang om hon inte orkar fortsätta vidare efter det.

• Tooticki

Just det, babyshower tycker jag att ni ska skippa. I alla fall samma dag som möhippan. En babyshower brukar väl bara gå ut på att väninnorna kommer hem och ger presenter och man äter lite? Det bjuder väl den gravida in till själv om jag inte missuppfattat?

• Brud 090808

ni skulle kunna gå på en smink-kurs, typ på face eller make upp store. Varför inte låta bruden sjunga in en låt i en studio, det kan man ju orka fast att man är gravid, gör något pyssel, tex smycketillverkning, keramik, dreja, glasblåsning, kanske någon av deltagarna kan något sådant och kan lära ut till er andra. Plocka samman svallertidningar, heminredninsgtidningar etc, låt bruden göra ett kollage om deras realtion, liv och framtid, sedan kan man rama in detta med en ikea- ram och ge på festen. ta olika bilder av bruden och gör en kallender av, tror det kostar 150 kr för framkallning, man kan ha olika tema för olika månader eller bara snygga/fina bilder på bruden.
    Hoppas ni får en bra dag

• BabyCake

Blöjtårta är något fint att ge till en babyshower.

Zandy84 skrev 2009-04-06 13:35:06 följande:

Jag ska annordna min väns möhippa och hon kommer att vara i ca 7 månaden när den tänks hållas. Hade även ev tänkt kombinera möhippa med en babyshower, fast vet inte om det är en bra idé?! Att tex dela in dagen i två delar eller nåt eller att kombinera. Vilket fall som helst har jag svårt att komma på aktiviteter,uppdrag eller tex lekar som skulle passa för min vän och hennes tillstånd!

SNÄLLA HJÄLP med förslag, till både möhippa o babyshower.... =)
    Vi kommer kanske va ca 10st och hade tänkt att göra en bra dag för henne men det får inte bli för dyrt.
    Sen vill vi ju gärna hitta aktiviteter, uppdrag o lekar som involverar mer oss alla så det inte blir en dag då man bara "väntar" på bruden, det blir ju roligare så.

Tacksam för svar
Svar på tråden Möhippa/babyshower för min gravida vän, HJÄLP!!!!