Inlägg från: LirreMagic |Visa alla inlägg
  • LirreMagic

Fler 27 juni-brudar?

Här kommer ytterligare en 27/6 brud.. Nu är det ju snart bara 2 månader kvar. Börjar bli riktigt pirrig.
    Vi har det mesta klart nu iaf av de stora sakerna. Ska göra bordsplacering, festhäfte, bestämma utformandet av vigseln, blommor, fixa spellistor till festen, hitta dekorationer och lite sånt. Insåg nu att det nog är en del kvar ändå :)

Ska iaf bli väldigt kul tycker jag. Beställde min drömring i lördags känns så bra, vi fick den dessutom 3000 kr billigare än egentligt pris så det var ju en bonus. Såg att någon ovan hade frågot om brudgummens klädsel i vårt fall blir den klassisk frack

• LirreMagic

haha om du har tur kanske du får köpa flera ringar ;)

nni skrev 2009-04-21 11:41:57 följande:
    Haha, menar bara ringar en gång naturligtvis
  • LirreMagic

Gud så gott med löjrom och trattkantareller mmm
    Vår meny ser ut såhär

Förätt:
    Västerbottenplättar med löjrom, creme fraiche, rödlök, gräslök & citron

Huvudrätt:
    Rosastekt ankbröst med kantarellpotatis, sommar primörer och calvdossås

Dessert:
    Apelsin och jordgubbsallad med en mousse gjord på vitchoklad och passionsfrukt med hallonsås

• LirreMagic

Hade varit trevligt att ses men jag har tyvärr inte möjlighet till det. I stort sett alla helger är uppbokade fram till bröllopet och de som inte är helt spikade riskerar ju innehålla en möhippa.

• LirreMagic

herregud bara 50 dagar, paniken kommer krypande undra hur tusan vi ska hinna få klart allt i tid utan att stressa ihjäl oss, eller mig...

• LirreMagic

Jag börjar också "oroa" mig för min ev möhippa
    De senaste 2 helgerna har jag varit på möhippor för vänner som gifter sig nu till helgen och sen till midsommar. Så jag börjar ana att min kan tänkas närma sig.
    Det värsta är dock att man kan tro att man är uppbokad för att jobba eller göra något men att vännerna har tagit ledigt åt en eller lurat en.. så har vi gjort för min m2b iaf

• LirreMagic

En månad kvar och jag har haft 2 av 3 tärnor hos mig ikväll
    Har delegerat en massa saker till dem, festhäfte, musik under vigseln (vi ska ha borgerlig vigsel så vi får utforma den precis som vi vill) skickade iväg den formella beställningen om blommor till min väninnan som ska fixa dem och börjar känna mig ganska lugn igen.
    Imorgon bär det av till sömmerskan för att kolla hur klänningen sitter... känns lite läskigt

På tal om vals så fick vi ett bra genrep i helgen på några vänners bröllop och det går riktigt bra. Men så har vi gått på valskurs också =-)

• LirreMagic

Är precis hemkommen från sömmerskan och är mycket nöjd då det bara vara några små små justeringar på längden som behövde göras på min klänning. Och då köpte jag den ändå i september redan så jag har verkligen lyckats hålla mig i form

• LirreMagic

Ja det känns rätt skönt faktiskt.

Men vad duktig du har varit 40 kg är inte dåligt.
    Jag är galet imponerad. You go girl! Och den 27/6 kommer du ju ändå vara snyggast av alla

Linda Louise skrev 2009-05-28 18:03:35 följande:

Jag är inte ALLS avundsjuk... Suck. Vad härligt! Vilken skön känsla det måste vara för dig! (Själv har jag varit en riktig träskpadda tidigare, men har lyckats kämpa bort 40 kg sen april '08, så jag är rätt nöjd ändå trots lite löst kött på ryggen.)
  • LirreMagic

ha ha ha såklart! ;)

Linda Louise skrev 2009-05-28 19:40:47 följande:

...i alla fall på delad förstaplats med ER alla i landets alla kyrkor och rådhus! Tack för dina snälla ord! Kram!
  • LirreMagic

någon annan som är nervös för en ev möhippa imorgon?
    Den här veckan har jag fått ett anonymt brev med budskapet "redo för den nakna sanningn? snart smäller det..." och igår kom det en bukett blommor från en hemlig beundrare och på kortet stod det "den nakna sanningen närmar sig, och då smäller det"
    kommer inte kunna sova ikväll tror jag...

• LirreMagic

Jag blev också hippade igår.
    16 tjejer stormade in vår lägenhet halv tio igår och klädde mig i en grann "troll-klänning" för att anspela på mitt nya efternamn. Det förstas om hände var att vi fick måla av en kroki modell. Var väldigt kul och inte alls så fnissigt som jag trodde. Det jobbiga var bara att vi var utomhus på vår innegård så mina grannar måste ha sett allt. Efter det åkte vi för att äta lunch på en mycket trevlig restaurant med utsikt över stora delar av Mälaren. Efter det blev det dans, sexig stolsdans var sjukt roligt och vi var så jäkla grymma alla tjejern. Därefter blev det lite slappande i Karlbergsparken innan vi gick hem och gjorde oss i ordning för middag goda drinkar, en massa frågor och presenter. Därefter var det party all night long och jag kom hem lycklig och trött 03:30 imorse.
    Kunde inte bli bättre faktiskt

• LirreMagic

2 veckor kvar och här skapas musiklistan tillsammans med en flaska vin. Låtarna blir bättre och bättre att dansa till ju mer vin vi dricker =-)

Svar på tråden Fler 27 juni-brudar?