Fler 27 juni-brudar?
Vi gifter oss den 27/6, på min födelsedag! Då slipper min blivande hålla reda på ännu ett till datum...
Vi gifter oss den 27/6, på min födelsedag! Då slipper min blivande hålla reda på ännu ett till datum...
vi blir ca 120 st. min m2b ska ha frack i svart. dottern har en ljusgrå klänning med rosa sidenband. sonen skylle jag vilja hitta grått väst set med svarta finbyxor och vitskjorta, nån som vet vart man kan få tag på sånt till en tre-åring?
Vad har ni planerat för meny? Jag har inte alls bestämt mig än mer än att jag har köpt svensk löjrom tre kg som jag har i frysen och har torkade trattkantareller i massor. Tårtan vill jag försöka göra själv (en moussetårta som man fryser in och tar fram en h före servering) Maten har jag lejt bort till en kock och hon filar på lite förslag. Som småtugg före middagen har jag tänkt små kex med chevre, honung och pinjenötter, tunbrödsrullar med parmaskinka, olivröra och ruccola samt crostini med nån gegga på
jag blev möhippad i helgen och jag svävar fortfarande på moln när jag tänker på vilka underbara vänner jag har som hade ordnat en så fantastisk dag och natt.
Så nu kan man fokusera 100% på bröllopet istället! Har inte så stort kontrollbehov så allt som har med dukning har jag lejt bort till några kompisar så jag kommer inte att ens åka och kolla lokalen innan festen!
Valsen ja.... hualigen! Har en lillebror som är jättebra på att spela dragspel så han ska få spela "drömmen om Elin" sen har jag dealat med närmaste familjen om att dom ska börja dansa oxå efter typ 20 sek. Vägrar dansa solo en hel låt!
Och jag måste bestämma blommor, bestämma vin till maten. fixa festprogram och vigselprogram. vi har inte varit på samtal med prästen än så det lär vi väl göra snart antar jag.
Sen ska jag på ikea och köpa champagne glas till 120 gäster... många glas blir det, men får väl sälja dom här sen :)
Min blivande skall få sin svensexa i morgon och då tänker jag passa på att åka på ikea och inhandla det sista: champagneglas, ljus, blommor mm.
Kvar att göra: servettringar, vigselprogram, samtal med präst, festprogram, placeringar. Det är tur man har semester en vecka före...
måste nog ta ledigt nån dag i veckan för att uträtta ärenden. Måste nog ta och bestämma blommor nu....
och vin till maten, och vad jag ska göra för bröllops tårta...
äh allt ordnar ju sig ändå men när saker och ting hopar sig blir man lätt stressig, ska försöka utdirigera mera!