Inlägg från: AIE |Visa alla inlägg
  • AIE

Fler 27 juni-brudar?

hej! Får jag vara med? Vi gifter oss i Dalarna, Mora kyrka den 27 juni!
    Känns nyss som det var lääänge kvar o nu är jag tokstressad...

• AIE
    laris skrev 2009-05-24 22:24:07 följande:
    Hej hej, vi gifter oss också i Dalarna den 27:e juni i Åhls Kyrka (insjön). Varför är du stressad?
    Jag vet inte eg..
    Festprogrammen är inte klara. Dem måste vara klara nu till helgen då vi åker till Örebro för att träffa vår toastmaster..
    *Sen ska vigselprogrammen göras....
    *Vita skjortor ska hittas och köpas till pojkarna
    *Jag ska ha stay-ups..
    *Har inte papper så det räcker till placeringskorten och det papperet går inte att få tag på längre( har ringt runt) så jag måste komplettera med ngt annat
    *Vin och sprit ska inhandlas..
    *Har handlat allt till dekor/dukning men är stressad över att jag inte vet om det räcker eller inte?
    Eftersom vi är i gbg och gifter oss i mora så kan jag inte bara åka o mäta borden..

Eg inte så mkt att stressa över men sambon jobbar skiten av sig just nu inför sin sem och pappaledighet och mina dagar går åt till barnen just nu så det finns inte så mkt tid till allt...
    Orkar inte sitta uppe på kvällarna till sent för lillkillen sover ff så dåligt på nätterna att jag behöver all sömn jag kan få..
    Är ett kontrollfreak så det är väl därför...
    Måste lära mig att slappna av o delegera..
  • AIE

En månad kvar nu tjejer!!

Hur ligger ni till?

Vi började med inlagan till festprogrammet igår.
    Kvar att göra är:
    Göra klart inlagan till festprogrammet och skriva ut
    Göra Vigselprogram
    köpa skjortor till pojkarna
    stay-ups till mig
    Beställa alkoholen till middagen och festen

Det här ska göras inom två veckor. Sen kommer min snälla pappa ner och hämtar allt till bröllopet och kör upp det till Mora. Vi får inte med det själva i bilen då packning + barnvagn ska med upp..

Är lite nervös att jag köpt för lite lakan samt dekor till dukningen...Himla svårt att beräkna det ...

• AIE

Mailade vår prälle igår ang vigselprogrammet.
    Fick ett snabbt svar där han klargjorde att det vigselprogrammet som jag satt ihop fungerar alldeles utmärkt.,
    Skönt!
    Då är det satt och ska bara tryckas!

Idag ska jag och lillkillen tillsammans med en kompis bli fotade. Hon blev inbjuden till modell för en dag gratis och fick ta med sig tre vänner.
    Så jag tänkte passa på att ta bilder i underkläder till sambons morgongåva!!
    Ska bli lyx att få bli sminkad och fixad i håret...
    Idag ska sambon även in och hämta våra ringar. Vi har köpt nya förlovningsringar + min vigselring och ska lämna in dem gamla som en form av delbetalning. Så nu sitter jag här utan ring på fingret o jösses vad naken jag känner mig..

• AIE

Min sambo har också sin svensexa imorn.
    Undrar så vad dem ska hitta på. Vet inget mer än att dem ska ut på Orust!
    Spännande!
    Vi sitter just nu o håller på med festprogrammet. Shit vad svårt det är. Mkt som ska klämmas in på få sidor känns det som. Vill ju inte ge gästerna en hel roman

Vilka sånger ska ni ha med i erat festhäfte?

• AIE

Jag blev hippad igår!!!!!
    Anade ingenting när jag gick min sambos svensexa gäng till mötes igår fm. Döm till min förvåning när jag står där på parkering tillsammans med dem och mina tjejkompisar kommer framrusande!!
    Är trött men överlycklig efter en superrolig möhippa igår!
    Svärföräldrarna var med för att ta hand om barnen eftersom vi var iväg båda två...

Kan inte fatta att idag är det bara 3 veckor kvar!!!
    iiiiiiiiiii....

• AIE

Här fixas det så det ryker...Mina päron är på väg ner för att hämta upp så mkt som möjligt av bröllopssakerna. Så vigselprogrammen är klara, sambon är nere och skriver ut festprogrammen nu.. Sen ska dem häftas och det ska på ett grönt band men sen är det klart.
    Favorspåsarna är packade med godis(blev jättebra) och hälften av placeringskorten är färdiga.

Klart är även mitt smink sånär på läppstift, samt min klädsel.

Kvar är skjorta till stora pojken samt att försöka snygga till den skjortan jag köpte på tradera till lillkillen...Ska lägga den i klorin över natten o se om den blir aningens vitare...

• AIE

Jag håller med, Solen måste komma!
    Eller rättare sagt, det måste vara uppehåll!! Lite mulet bryr jag mig inte om, däremot vill jag INTE ha regn...

Kan ni fatta tjejer, 12 dagara kvar!!!!
    pirrar i hela kroppen när jag tänker på det....

• AIE
    anna01 skrev 2009-06-20 07:00:19 följande:
    1 Vecka kvar
    Jag vet... Känns helt fantastiskt att om en vecka vid den här tiden så sitter jag hos frissan med min tärna och blir fixade!

Känns skönt att vara på plats här i Mora.. I tors så var vi och kollade vart vi ska fotas. Det blir på Zorngården vilket kommer bli helt underbart fint om vädret är med oss.

Sen har vi stämt av allt med vår toastmaster så ha vet på ett ung hur kvällen kommer se ut...

Måste berätta, jag har ju velat så om det med slöjans vara eller icke vara..
    Så hittade jag en lång slöja med broderier här på BT´s annonser som en tjej sålde för 200 kr ink frakt. Superbilligt! Det är en Aspera som har kostat 2500 kr..
    Fick den i tors och Jösses vad fin den var! Var tom med pärlor inbroderade....
    Så, slöjans vara eller icke vara är numera fastställd till att det blir slöja för mig.. Tänkte ha den på mig i kyrkan men under middagen sen så åker den nog av...
  • AIE

Vi gifter oss kl 16..Ska bli strålande sol och 25 grader varmt här i Mora! Kan inte fatta att vi får SOL!!!!!
    Kan det bli bättre?

Jag har varit och fått mina naglar gjorda idag och imorn är det dags för extensions.
    Måste bara öva ikväll på att sätta fast mina lösfransar..Vill ju inte se ut som en clown....

Jag är också mest nervös för cermonin i kyrkan. Just det att alla är där för att se oss...HJÄLP!!!
    Snacka om scenskräck.. Tänk om jag snubblar på kjolfållen och landar platt på mage i altargången??

• AIE

Grattis allihopa!!
    Ligger bilder i mitt galleri för dem som vill se!
    Imorn är första dagen på mitt nya jobb....Spännande!

Svar på tråden Fler 27 juni-brudar?