Inlägg från: Juli 2010 |Visa alla inlägg
  • Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • Juli 2010

Vad kul att vi är flera.

Vi kommer bli ca 30 personer. Tänkte sätta mig idag eller imorgon och fundera på vad vi ska ha på vår buffé och hur mycket den kan tänkas gå på. Där finns nog en del pengar man kan spara in.

Bröllopsresa kommer även vi fara på. Vart eller när det blir vet vi inte än dock, eftersom vi kommer önska oss pengar till den i bröllopspresent.

• Juli 2010

Vad kul att fler hittat hit.

Känner så jag också, det här kommer bli vårt drömbröllop och inget annat.

Skulle vi, av någon outgrundlig anledning, få möjligheten att spendera 100 000 till på vårt bröllop så skulle vi inte göra det. Just för att vi känner att det blir perfekt som det kommer bli.

Ska sätta mig lite senare och räkna på buffén. Blir en liten överslagsräkning där. Men det är ju bara roligt om det blir lite pengar över.

• Juli 2010

älskarlivet - allt handlar om prioriteringar. Vad man verkligen vill ha och vad man kan vara utan.
    Vad folk i ens omgivning kan hjälpa till med o.s.v.
    Allt går bara man vill. Inga konstigheter alls.

• Juli 2010

älskarlivet - det är helt er prioritering.
    Vi kommer ha folk som ordnar det åt oss (vänner) så vi kommer billigt undan på så vis.

Ett bra exempel på hur man kan spara pengar genom att ta vänner till hjälp.

• Juli 2010

älskarlivet - våra gäster kommer njuta lika mycket som vi trots att de hjälper till med städning och diskning sedan.
    De kommer ha en diskmaskin till hands och eftersom de kommer vara flera som hjälper till blir det inte mycket jobb för var och en.

Välkomna hit ni nya!
    Skönt att känna att vi inte är ensamma om att ha ett bröllop som inte kostar så mycket.

giz83 - "...och inte ett där vi har mer dekorationer än folk". Du satte huvudet på spiken där!
    Det är ju faktiskt folket som gör festen, inte dekorationerna.

• Juli 2010

giz83 - såg precis att ni kommer gifta er månaden efter oss, vad kul.

Det är skönt att man har så gott om tid på sig så man hinner delegera ut saker på en massa olika håll. Så blir det inte mycket alls för varje gäst.

(dock försöker vissa gäster redan delegera saker till sig själva, vilket är otroligt underhållande )

• Juli 2010

giz83 - kloka tärnor du har.
    Trodde också vi kunde fixa till så det skulle bli av iår först, men insåg snabbt att det är bättre att skynda långsamt med planeringen. Så det fick bli nästa år istället.
    Det är jag idag väldigt glad för, så hinner man njuta lite av planeringen också.

Njae, inte riktigt en månad emellan då men nästan. Den blir den 10 juli 2010 vi kommer gifta oss.

Tyvärr bor vi inte i Stockholmsområdet.
    Bor uppe i Härnösand.

• Juli 2010

Förstår att du är nöjd med tärnorna, hade jag också varit om de varit som de du har. Dock ska jag inte ha några tärnor.

Det blir inte mycket saker jag kommer ha till utlåning faktiskt.
    Dukar kommer vi ta de som redan finns i lokalen och vi kommer inte ha några stolsöverdrag.
    Vet inte exakt hur vi ska ha dukningen. Men det blir nog bara några ljusstakar och några glas med enkla dekorationer.

Något sådant typ...

• Juli 2010

Välkommen hit ni nya !

Hade tänkt mig sätta mig med mat-budgeten idag. Har dock inte hunnit med det. Hoppas på att få tid över till det snart...

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?