• agtiwi

Fler som har en budget på max 20 000?

Vårt bröllop kommer kosta 20-21 000:-, vi kommer bli ca 60 st. Tycker inte heller om ordet budgetbröllop.. Vi får vårt bröllop precis som vi vill ha det för dessa pengar, samt så är det inget som kommer bli dåligt på något sätt. Så vi har valt att kalla det drömbröllop!!!

• agtiwi

Vi kommer ta hjälp av nära och kära dagen innan bröllopet med dukning, dekoration etc. På själva bröllopsdagen kommer mina tärnor (en väninna, m2b:s syster samt min mellersta syster) samt mina två andra systrar hjälpa till att bära fram mat etc. Toastmastern kommer ha huvudansvaret för grillningen. Dagen efter kommer de nära och kära som bor inom rimligt avstånd till festlokalen samt vi själva samlas för städning. Eftersom vi blir några st och det finns diskmaskin på stället så innebär det att alla kan ta sovmorgon innan det körs i gång!

De råd jag har för att komma billigt undan är att googla på den/de saker du/ni är ute efter och håll utkik efter reor eller butiker som ska upphöra.

Kan du/ni tänka er att handla begagnade saker/kläder så kolla först runt på olika sajter vad snittpriset för saken/kläderna ligger på så du/ni inte betalar överpris.

Handla inte första bästa som dyker upp, är det ett tag kvar så ha tålamod. Min erfarnehet är att handlar man tex första skorna man hittar så dyker de upp någon annanstans mycket billigare.

Sist men inte minst, var inte rädd för att be nära och kära om hjälp inom rimliga gränser!

• agtiwi

Vill förresten tillägga att jag har ställt upp och hjälpt till och städa lokalen både efter min m2b:s syster gift sig och efter att min svärmor gift sig. Var även gravid då, men jag lever än!!

• agtiwi

Det är ju inte så svårt att vara ekonomisk om någon annan betalar...

• agtiwi

Är så glad! Har nu äntligen fått tag på en kostym åt sonen till ett oerhört bra pris! För skjorta, byxor, väst, kavaj samt slips betalar jag 399 kr plus frakt.. Kostymen är dessutom helt ny! Om någon mer är på jakt efter barnkostymer till oerhört bra pris, så hojta till.

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?