Vi kommer ta hjälp av nära och kära dagen innan bröllopet med dukning, dekoration etc. På själva bröllopsdagen kommer mina tärnor (en väninna, m2b:s syster samt min mellersta syster) samt mina två andra systrar hjälpa till att bära fram mat etc. Toastmastern kommer ha huvudansvaret för grillningen. Dagen efter kommer de nära och kära som bor inom rimligt avstånd till festlokalen samt vi själva samlas för städning. Eftersom vi blir några st och det finns diskmaskin på stället så innebär det att alla kan ta sovmorgon innan det körs i gång!
De råd jag har för att komma billigt undan är att googla på den/de saker du/ni är ute efter och håll utkik efter reor eller butiker som ska upphöra.
Kan du/ni tänka er att handla begagnade saker/kläder så kolla först runt på olika sajter vad snittpriset för saken/kläderna ligger på så du/ni inte betalar överpris.
Handla inte första bästa som dyker upp, är det ett tag kvar så ha tålamod. Min erfarnehet är att handlar man tex första skorna man hittar så dyker de upp någon annanstans mycket billigare.
Sist men inte minst, var inte rädd för att be nära och kära om hjälp inom rimliga gränser!