Fler som har en budget på max 20 000?
Vi kommer att hamna på 25000-30000 :-. Gästerna kommer att bli 40-50 personer. Buffé som en kompis till min lillebror tillagar. Det kommer att bli en helt underbar dag!
Vi kommer att hamna på 25000-30000 :-. Gästerna kommer att bli 40-50 personer. Buffé som en kompis till min lillebror tillagar. Det kommer att bli en helt underbar dag!
Nä, jag reagerade oxå på det sättet de talade. Men jag utgår även att de resonerar som så att ett standarsbröllop i Sverige ligger på ca 100000-120000 kr. Vilket är enm absurd summa för min del. Men vi är all aolika och jag tycker att det viktigaste är att brudparet får det bröllop de vill ha.
Den stora posten för oss är mat o dryck. Vi ville bjuda på god man och något gott att dricka till. Men vad gäller dekorationerna så håller vi kostnaderna nere mycket. Det hjälper att kunna låna ihop till dem. Vi kommer t ex att ha fotogenlampor som bordsdekorationer (typ 20 cm höga) och vinröda blomblad. Sedan några större fotogenlampor som vi placerar ut i festlokalen för jag ville ha en känsla av gammel romantik i lokalen. Dukarna består av knoppa lakan från IKEA o IKEA spets över. Man kan göra göra så myckeyt billigt som sedan ger ett helt underbart helhetsintryck. hihi
Jag tycker att de är helt ok. Mitt tips är att du köper ett och provdukar med det. Jag menar, ett lakan finner man alltid användning för ifall attd et inte blir osm man tänkt.
jag har oxå hört det, emn upplever det inte så själv. Fast jag håller inte heller upp dem mot ljuset ..... Skämt å sido, vi kommer att ha spetsen över så det gör inget om det blir lite genomskinligt. Det blir bara en läcker bonus, ser jag det som. hihi
Vi sparar in på vissa saker, men annat tycker vi ska få kosta lite. Vi gifter oss en gång i livet och då min far är hjärtsjuk så är det inte säkert att han får uppleva något mer bröllop. Så för mig får ex dekorationerna i festsalen kosta lite och maten vara påkostad. Jag vill att vårt bröllop ska bli något både voi, vår familj och vänner kan se tillbaka på med ett leende på läpparna. Utan att allt blir så himla dyrt, vill säga. Vore ju kul att kunna leva efter bröllopet oxå. hihi
Juli 2010:
Absolut! Jag menar, vi är inte gjorda av pengar.
lyckans lycka:
Vi har en bekant till min bror (killen hr jobbat som kock) som lagar vår mat och sedan får han hjälp av min lillebror (som oxå jobbat som kock) och de två ser till att buffé bordet står välfyllt. hihi Så den stora kostnaden för oss är mate o dryck.
Meria84:
Vi kommer att ta en långweekend bara jag och mannen. Det är max som jag klarar att vara ifrån våra kids och de är 6,5 och 1 år när vi "gängar oss". hihi
Sedan ska vi boka vår första utlandsresa till nästa sommar och då ska hela familjen åka. Så med tanke på barnen och att vi båda är nybörjare på det här med utlandsresor med barn så lutar det mot fegisvalet Mallis. hihi Men så har vi oxå ett helt år på oss att spara ihop till det.
Vi kommer att ha förrätten stående på platserna när vi kommer in. Sedan ber vi våra gäster ta med sig förrättstallriken till en hjulvagn när de går och hämtar maten på buffébordet. Där får de sedan ta den nya tallriken oxå. Så vi kommer inte att ha någon serveringspersonal alls. =)
Och med tanke på att vi gifter oss i juli så var det nog så svårt att få tag på barnvakter till barnbordet, och då lär det vara ännu svårare att få tag på serveringspersonal.
Nä, vi är i princip färdiga med allt. Lite småpyssel kvar (skyltar till buffébordet, skriva ut omslagen till festprogramen, skriva ut vigselprogrammen, sy de 17 bordsdukarna och klippa till de 17 löparna). Maten och drycken kommer vi inte att inhandla förrän i juli, så vi ligger rusktigt bra till med allt. Gissa hur nöjda vi är med det!!