• Hannaz

Fler som har en budget på max 20 000?

Vi ska gifta oss borgeligt. Blir det i Sverige så i anslutninga till vår bröllopsresa, annars lutar det år försommarbröllop i Paris med tillhörande resa. Dock mer budgetvariant på resan, inte lyxhotell direkt.

Bortsett från resa/vigsel så kommer vi att ha casual fest i min syrras trädgård. Mat ska till stora delar lagas av oss själva och mat och dryck få ses som den största enskilda kostnaden. Räknar inte med mer än max 10 000 på mat dryck,dekoration osv. Sen funderar jag på att ha live-band som spelar, det skulle vara den enda "lyxen", men jag har långt ifrån bestämt mig.

En variant är att vigas av en borgelig vigselförrättare på plats på syrrans gård men jag skulle känna mig mer bekväm om det bara var vi två så det alternativet går nog bort helt.

• Hannaz

Mao går ert bröllop för 50 pers inte på 10 000 kr. Hur mkt kommer maten att kosta?

oliveroebbasmamma skrev 2009-05-15 08:44:15 följande:
    Fråga mig inte hur jag gör, men vårt bröllop med 50 gäster kommer gå på ca 10 tusen! Då betalar våra föräldrar maten, men vi står för drickat till alla hela kvällen. Och då tycker inte jag vi har "snålat" järnet..utan prioriterat!Har köpt en hel del lull lull som man skulle kunna vara utan, men unnar oss det där lilla extra!
  • Hannaz

80-85 kr/ tim, då förutsätter jag att de betalas svart. Annars får de en lön på ca 40 kr/tim om det räcker efter att soc. avgifter mm är betalt.

Vi försöker också hålla nere kostnaderna men slavar ska vi iallafall inte ha på vårt bröllop, eller nån annan gång heller för den delen, om jag så ska servera maten själv.

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?