• Luucie

Fler som har en budget på max 20 000?

Jag måste säga att jag beundrar de som lyckas med en mindre prislapp! Jag skulle gärna ha kommit mycket billigare undan men jag har verkligen ingen aning om hur det ska gå till?!

Vi är uppe i 56000 nu och då tycker jag att vi inte har gjort något alls utöver det som verkar "standard"...
    Kan tillägga att smekmånad inte ingår i den summan utan tillkommer med 20-30000 kr.

Och vi ska ha lakan från ikea på borden..

• Luucie
    isop skrev 2009-04-09 10:47:59 följande:
    Vi vill inte heller lägga så mycket pengar och tro det eller ej, men mitt största problem just nu är stolsöverdragen.
    Nu blir jag säker lynchad men so be it! Personligen tycker jag att stolsöverdrag i alla former är riktigt fult...
    Sen finns det förtås stolar som också är riktigt fula...
    Men är det bara vanliga stolar så tycker jag att det är mycket bättre att de får vara som de är än att man slänger över massa skrynkligt tyg och knyter på ledsna rosetter.
  • Luucie

Tack å du har rätt det kan se trevligt ut om det är snyggt gjort.
    Jag kan ju förklara att det jag inte gillar är när de har dålig passform och när de är skrynkliga...och rosetterna är illa knutna.

• Luucie
    Strindlund skrev 2009-04-09 22:51:36 följande:
    Ouch, jag blir alldeles matt av att läsa om dem som planerar att lägga ut hundratusentals kronor på sitt bröllop. Det blir väl inte bättre av att jag sitter här med ett huvud fyllt av bomull. Jag känner mig som en med en riktig fattigbudget, som inte slänger ut dessa pengar. Och alla som planerar saker, i minsta detalj, det skulle jag aldrig klara av. Servetter med tryck, stolsöverdrag, färgtema, krav på mörk kostym osv osv. Åhh, nej, jag måste nog gå och lägga mig. Jag vill bara hänga mig själv just! Jag ser VERKLIGEN fram mot att gifta mig, men det är rena hysterin hos en del. Pekar absolut inte ut någon, och det är upp till var och en hur man gör. Men, glömmer man inte bort i många fall att det är själva giftemålet som har någon betydelse?
    Nu tror jag nog att du faktiskt missar själva poängen med planerandet, detaljerna och nojjandet
    Ofta är det nog så, och jag räknar absolut in mig själv i den skaran, att de som håller på och fixar och trixar med allt älskar att göra det!

Det bästa jag vet är att göra mig andra fina. Att ha snyggt hemma och bjuda på god mat/vin. Köpa fina presenter till mina vänner och planera roliga fester.

Att planera mitt bröllop in i minsta detalj ger mig stor tillfredsställelse, ny kunskap, skratt och glädje
    Och ändå glömmer jag inte för ett ögonblick varför jag håller på med det...
  • Luucie
    MulleNuh skrev 2009-04-09 23:04:59 följande:
    Ohh låter som jag ska bli polar emed dig!!
  • Luucie
    Strindlund skrev 2009-04-09 23:20:00 följande:
    Nej, ni har rätt.. Men en del ÄR hysteriska, som skall överträffa den ena efter den andra bara för att man skall ha det mest fina och påkostade bröllopet. Nåväl, jag menade förstås inte att själva planeringen var hysterisk, utan alla kostnader som tillkommer allt eftersom bara för att man skall ha det på ett visst sätt. Sen att jag inte orkar eller har lust att pillrar med alla de där extradetaljerna, det är ju hur jag känner. Alla har olika förutsättningar, och jag som är enkel blir matt över att läsa om allt överflådigt som väntar i en del bröllop.
    Fast håll med om att du skulle tycka det var lite trevligt att gå på ett sånt bröllop, som gäst alltså ?
  • Luucie

En fråga till ALLA:
    När ni räknar ut er budget tar ni med allt då?
    Typ provtårtor,resor till tyskland,värmeljus,tandpetare,klister,toakorgar etc ja allt?!

Jag tänkte på att vi har gjort som du Mulle och din kille, att vi har köpt lite saker då och då. Och jag minns inte vad allt kostar...
    Bara här om dagen köpte jag lite band för 200 kr..det kommer jag ju ha glömt bort när jag ska räkna ut vad allt har kostat

• Luucie

För oss kommer det att ha gått 9 månader sedan frieriet. Känns lagom. Jag är inte ett dugg stressad bara lite nervös och väldigt längtansfull

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?