Fler som har en budget på max 20 000?
Egentligen vill jag inte lägga de 100.000 vi budgeterar med. Jag har iofs inte riktigt kommit igång med planeringen i den bemärkelsen att jag börjat beställa och boka saker så jag ska ärligt erkänna att jag har dålig koll på vad saker kostar. Men när jag väl drar igång så kommer jag försöka pressa priserna rejält. Kommer också att utnyttja vänner och bekanta så mycket jag bara kan.
Skulle vi inte i denna tråd, kunna dela med oss av lite spartips och så? Hjälpas åt att komma på bra alternativ till de dyra grejerna.
Jag kan dela med mig lite av mig själv här och berätta att det mycket är min M2B som vill ha ett lite lyxigare bröllop med slott och så. Jag har absolut inget emot det direkt men har inte det behovet. Han har nära vänner som har en betydligt mycket bättre ekonomi än oss och försöker ofta att hålla jämna steg med dem. Bjuda på runder på krogen, köpa dyr wiskey, dyra kläder osv. Det är inte på någon allvarlig nivå för vi klarar oss bra. Men jag prioriterar lite annorlunda. Tror att han skulle tycka att det känns lite fånigt att komma till sina vänner och säga att vi vill ha ett enkelt, billigt bröllop. Vet att de la väldigt mycket mer än 100.000 på SITT bröllop. Jag vet dock att de inte skulle bry sig på det sättet, men men.
Tack för att jag fick skriva av mig.