Inlägg från: Strindlund |Visa alla inlägg
  • Strindlund

Fler som har en budget på max 20 000?

Jag är en av dem som känner att det här med bröllopskostnaderna inte får gå till en överdrift. Att det är MYCKET pengar med 20000-30000 kr, och då har inte jag och min karl dåligt ställt. Vi har varken dåligt eller bra ställt dock.

Vi har bestämt att bara bjuda på kaffe, tårta och bullar/kakor efter vigseln. Det blir drygt 60 pers inkl. barn, om alla inbjudna kommer. Vi vill INTE ha någon alkohol, och det är heller inte tillåten i kyrkans församlingslokal heller som vi får låna utan kostnad.

Kostnaden vi hittills är uppe i exkl. kaffe/tårta/bullar/kakor och resa är 14900. Vet inte den exakta siffran för det vi skall bjuda på men tror inte det blir överdrivet mycket i och med att min syster kommer att göra tårtan.

På eftermiddagen kommer vi att grilla tillsammans med tärna och respektive samt bestman och respektive. Efter detta så är några bjudna till mindre festligheter för att fira med oss, närmaste vänner och syskon. Alkohol får man stå för själv då varken jag eller min sambo är storkonsumenter på det området.

Kostnaden för maten är inte heller inräknat, men det är heller inget som kommer att dra iväg särskillt drastiskt. Räknar att den totala summan exkl. resa blir någonstans mellan 18000-20000

• Strindlund

Så kommer även vi att göra! Jag har dessutom fått presentkort på blommor samt uppsättning för mig och min tärna redan. Ringarna får vi vänta med i och med att vi skall ha dem som vi har nu. Jag skall bara lägga på stenar på min ring, och sen skall de putsas till och läggas på ett till lager vitt guld.

Nu har jag i och för sig inte räknat in tackkorten i detta..

• Strindlund

Ouch, jag blir alldeles matt av att läsa om dem som planerar att lägga ut hundratusentals kronor på sitt bröllop. Det blir väl inte bättre av att jag sitter här med ett huvud fyllt av bomull. Jag känner mig som en med en riktig fattigbudget, som inte slänger ut dessa pengar.

Och alla som planerar saker, i minsta detalj, det skulle jag aldrig klara av. Servetter med tryck, stolsöverdrag, färgtema, krav på mörk kostym osv osv. Åhh, nej, jag måste nog gå och lägga mig. Jag vill bara hänga mig själv just! Jag ser VERKLIGEN fram mot att gifta mig, men det är rena hysterin hos en del.

Pekar absolut inte ut någon, och det är upp till var och en hur man gör. Men, glömmer man inte bort i många fall att det är själva giftemålet som har någon betydelse?

• Strindlund

Nej, ni har rätt.. Men en del ÄR hysteriska, som skall överträffa den ena efter den andra bara för att man skall ha det mest fina och påkostade bröllopet. Nåväl, jag menade förstås inte att själva planeringen var hysterisk, utan alla kostnader som tillkommer allt eftersom bara för att man skall ha det på ett visst sätt.

Sen att jag inte orkar eller har lust att pillrar med alla de där extradetaljerna, det är ju hur jag känner. Alla har olika förutsättningar, och jag som är enkel blir matt över att läsa om allt överflådigt som väntar i en del bröllop.

• Strindlund

Jag kan nog faktiskt helt ärligt säga att det inte skulle ha någon betydelse, skulle nog dock bli riktigt imponerad och hänförd vid första anblick men brudparet är dem som skulle stå i fokus! :)

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?