Fler som har en budget på max 20 000?
Hej hej. Vi ska gifta oss nästa år, det känns länge tills dess, men jag gissar att tiden flyger iväg.
Vi vill inte heller lägga massor med pengar på vårt bröllop då giftermålet är det viktigaste. Tyvärr blir vi båda lite hagalna när vi inser att vi vill att alla våra favortimänniskor ska vara med och att de ska få någon mat och att vi gillar vin och öl.
Sedan kom mannen på att han gärna vill se mig i vit klänning och sexiga underkläder.
Och jag hittade ringen alltså RINGEN! och den är jättedyr. Så jag tror att vi får räkna vår budget utan ringarna och jag kommer nog jobba extra för att kunna få ringen.
Det känns viktigt. Ringen ska jag ha i resten av mitt liv och jag är rädd att om jag väljer en annan ring så kommer den alltid påminna mig om ringen jag ville ha. Så det ska jag ordna på något sätt.
Maten tänkte vi från början ordna själva men vi ville ha grillning och det är inte så kul för någon att stå och grilla medan det är fest och tal så nu tänker vi istället köpa tjänsten från en firma. Det kostar ändå 175 kronor/person och det är inte så farligt men maten kommer bli den största utposten på budgeten tror jag. (Som sagt är inte ringen inräknad;)
Vi kommer åka till Tyskland med mina föräldrar och göra det till en utflykt för att köpa dricka.
Och tipset om IKEA-lakan till dukar är jättebra.
Och som slutkommentar vill jag bara säga att jag tror det beror på vilken typ av relation och vilken typ av människor som kommer till bröllopet om de kan/ska/vill hjälpa till eller inte. Jag tror att jag kommer ha problemet med flera stycken att de kommer vilja hjälpa till och städa under tiden att festen är igång också! Men jag kommer hyra in några tjejer som kan plocka och diska under tiden och sedan se vilka som hjälper till dagen efter.