• Meria84

Fler som har en budget på max 20 000?

Vi har en budget på 10 000:- ungefär.

Ring 3000:-
    Klänning (gåva från mamma)
    Sambons kläder 1000:-
    Fika (gåva från svärmor)
    Sprit 1000-2000:-
    Lokal (gratis genom byförening)
    Hår/smink (syrran fixar)
    Vigselförättare 500:-
    Dekorationer: 1000:-

...sen resten för saker vi glömt. Blir 40 pers och kommer grilla på kvällen, men vad de vill grilla får de ta me sig.

• Meria84

Har hittat brudklänningen nu. Var en studentklänning de sålde på VILA. 500:- Var mamma som betalade den, men hon sa att iom att det inte blev så mycket ville hon hjälpa oss med smörgåstårta. Vi hade inte tänkt servera mat, men nu blir det så lite före fikat.

Vi kommer inte resa nånstans. Barnen kommer vara 2½ och 8 mån, vi väntar med att ta en tripp på tu man hand.

• Meria84

Oliveroebbasmamma: nej, men jisses vilken fin klänning du hittat! Svart/vitt kommer jag också köra på. Klänningen min är helvit och kommer ha svarta skor och en svart kofta till den. Bilder finns i mitt galleri.

• Meria84

Vi har helt enkelt gjort bröllopet enkelt. Det som betalades var min klänning på 500:- och så fika+mat som inte går på mer än 1000:-. Resten kommer gå på nästan 10 000:-, det vi själva betalar. Vi kommer bli ungefär 40 gäster.

Men håller med om att om det är de större och dyrare grejerna som betalas kan man inte räkna med att HELA bröllopet går på under 20 000:- utan mer att man själv inte står för mer.

Har man ett bröllop på runt 10 000:- tror jag inte det handlar om de "storslagna" sakerna som fotograf, 3-rätters, serveringspersonal osv. Har man allt det och betalar för det skulle jag gärna vilja veta hur man bär sig åt

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?