Inlägg från: nu gifter vi oss |Visa alla inlägg
  • nu gifter vi oss

Fler som har en budget på max 20 000?

Här är en ny i tråden! Vi är ett urfattigt par som ska gifta oss om ett år ungefär, just nu försörjer jag hela familjen med min föräldrapenning så där har ni nivån.

Vi kommer säkert få bidrag, vet redan nu att hans föräldrar ska betala lokalhyran. Vi bor i Stockholm så här finns ingen bygdegård för en tusenlapp att tillgå tyvärr! Vi har ingen lokal än, tips mottages tacksamt. Vi bor i Söderort och de flesta av våra gäster också så gärna åt detta hållet.

Klänningen ska jag låna av en kompis men kostnader för frakt tur&retur från USA tillkommer sen kommer jag säkert måsta sy till den lite.

Blommor blir bara kallor, en sån bukett kan nog min mamma binda ihop sen bara vi hittar blommorna. Kanske får skicka nån till Hötorget samma morgon? Ska få extra tyg som matchar klänningen som vi binder runt stjälkarna.

Vi har kompisar som är musiker som ställer upp gratis, på festen sen blir det ipod eller dator med Spotify som fixar musiken!

• nu gifter vi oss

Vi kommer förmodligen ha catering, en buffé bestående av kebab och falafel inkl massa tillbehör! Vet inte vad priset blir än, men kan ju inte bli så jäkla dyrt. Det finns ett kanonbra kebabställe här i söderort som har catering nämligen, lite ovanligt! Vi har vegetarianer, veganer, mjölkalleriger och sojaallergiker på vårt bröllop. Falafel, hoummos m.m. kan alla äta och ingen behöver en specialrätt på sidan.

Funderar på att anlita några ungdomar från nåt restauranggymnasium som vill fixa att duka av borden och diska. Buffén fixar ju cateringfirman och vin/öl tänkte vi ha på buffén. Alternativt kollar vi med några gäster ifall nån kan tänka sig...

• nu gifter vi oss

Vi, och många av våra gäster, bor i Hägersten. Men Huddinge och Botkyrka funkar ju också. Tack tack, jättesnällt!!!

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?