• Tjena

Fler som har en budget på max 20 000?

Vi har också tänkt komma "billigt undan" med vårt bröllop. Jag vill verkligen inte ta lån och starta äktenskapet med ett bröllopslån. Och jag tror verkligen att det kan bli hur fint som helst ändå :) Det viktigaste är ju att det är vi två liksom.

Runt 30 000 är väl vad vi kan lägga... som det känns nu. Problemet är bara att min sambo blivit varslad och jag går hemma med bebis så vi kan inte spara undan så mycket i månaden. Men skulle det bli att vi har ännu mindre att undvara så får det ju bli ett mindre bröllop istället. Resan ska vi ta längre fram, ska önska oss pengar till den.

Vi vill bjuda många... 80-90 stycken så det blir ju knepigt med den begränsade pengen... men med planering går det nog. Och annars får vi ju minska på personer att bjuda. Vi har stora släkter båda två.

I juli nästa år ska vi gifta oss förresten:) Det lutar åt 3:e!

• Tjena

Ja det är trist när det blir så. Men vad gör man. Vi lägger just nu undan 1500 kr i månaden och om vi lyckas göra det tills det är dags så har vi 25000 kr, så vi får lägga lite mer några månader om vi ska upp i 30. Men sen som sagt får han inte jobb snart så kommer det ju att bli svårt att lägga det, då behöver vi ju det för att överleva helt enkelt.

Men jag tror inte att vi skjuter på det om vi har mindre pengar utan då blir det enklare istället, men vi får se.

• Tjena

Det där med att få i present när man fyller år är perfekt... jag fyller 30 i januari så jag har tänkt önska mig en massa olika saker till bröllopet då... t ex lyx sakerna ... som sminkning på salong och frisyr. sådant som vi annars inte tänkt lägga pengar på men så kan man få lite lyx. Sen får vi se vad jag mer hittar på att önska mig till bröllopet:)

Vi har tänkt åka iväg en helg nära efter bröllopet på spa eller något, alltså bara jag och min blivande. Sen åker vi på bröllopsresa när vi hunnit spara till det och då följer dottern med.

• Tjena

Vad anser ni, ska tärnorna bekosta sina klänningar själva eller ska man betala dem? Det blir ju några enklare sådana. Jag ska själv också ha någon enklare... finns ju massor av snygga vita klännigar när det är dags för student...! :)

• Tjena
    Bettertogether skrev 2009-07-02 19:46:58 följande:
    Så har jag också tänkt göra!! :D Alltså önska mej "lyxgrejerna" till min födelsedag nu i Juli. :) Åtminstone naglarna och sminkningen har jag bestämt att jag vill unna mej. Mina naglar tar stryk av mitt jobb i blombutik, och jag sminkar mej aldrig, så det känns som att jag vill ha någon som kan :)
    Ja det är verkligen perfekt!! Sen i och med att jag nollar så kommer jag att bjuda många så då kan jag önska mig många olika saker hehe... så vi får se vilka bröllopsgrejer jag väljer ut.
    Ja naglarna har jag inte bestämt än hur jag ska göra, är mammaledig nu men när det beger sig jobbar jag för fullt och jobbar i hemvården och där är det krav på korta naglar...
  • Tjena

I dag är det 1 år till den tänkta dagen:) Om ett år blir vi man och fru!!

• Tjena
    Bettertogether skrev 2009-07-03 11:04:27 följande:
    Jag har en väninna som gifter sig om några veckor, och hon ska laga fejk-naglar åt sig med någon maskin :) Håller 3 veckor! Jag tror jag kommer att satsa på sådana jag också. Det är inte krav på att ha korta naglar i mitt jobb, men det är en fördel när man jobbar mycket med jord och sånt, så det fastnar lätt en massa under och ser dåligt ut när man bemöter kunder :/
    Aha så hon gör dem själv?

Ja precis det är inte kul med jord under naglarna :)
  • Tjena
    Krystal skrev 2009-07-03 11:05:17 följande:
    samma här
    Vad kul!!
    Ska ni göra något speciellt i dag?

Vi hade tänkt gå ut och äta men vår bebis fick sprutor i går och är febrig och gnällig i dag ... så blir det inte bättre framåt dagen får vi ändra planerna, känns inte rätt att lämna henne hos farmor då.
  • Tjena
    Krystal skrev 2009-07-03 11:29:18 följande:
    he he..vi ska vara på olika håll. Jag ska ta tåget in till Stockholm och gå på Malena Ernmans skivsignering på NK..och sen kanske gå på bio ( "The Proposal" ) och inte åker tillbaka fören imorgon...M2b ska vara på hans föräldrars sommarställe och två av hans kompisar kommer över från stan...
    Hehe som det kan bli!
    Ja vi har ju svårt att hinna med tid för bara oss två nu sedan vi fick barn så då känns det ju extra viktigt.
Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?