Inlägg från: Juli 2010 |Visa alla inlägg
  • Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

workoutgirl - det är ditt val, behöver väl ändå inte låta så nedlåtande om saken.
    Halva natten kommer våra gäster inte behöva hålla på. Eller du kanske har koll på vår fest och allt så du vet precis hur lång tid de kommer behöva städa?
    Du kanske till och med vet exakt vad som kommer behöva städas?

Ursäkta om jag låter arg, men är så less på folk som är nedlåtande mot de som inte gör som "alla andra".

• Juli 2010

April 99 och isop - Välkomna hit !

• Juli 2010

GabriellaochTomas - välkommen hit!

Jag är så glad idag !

Har just suttit i några timmar och hållt på med budgeten igen.

Fixat buffématlista och kommit fram till en kostnad där som känns rimlig.

Har även hittat en helt underbar vigselring som jag antagligen kommer ha.

Det kan hända att några saker tillkommer framöver, men det visar sig.
    Har lyckats få ner budgeten från 21500 till 17300.

• Juli 2010

Strindlund - du har alldeles rätt där. 20 000 - 30 000 kr är otroligt mycket pengar. Man behöver inte ha det dåligt ställt för att tycka det.

Vi kommer också ha alkoholfritt bröllop och det känns väldigt bra att vi ska ha det.

Tror också vårt i slutändan kommer hamna på 18 000 - 20 000 någonstans. Men kommer göra så gott vi kan för att dels få ner kostnaden så gott det går, men även sprida ut kostnaderna över tiden som är kvar. Så man inte behöver betala allt strax innan eller strax efter bröllopet.

• Juli 2010

Strindlund - vi har räknat in tackkorten också. Kommer antagligen beställa klänningen nu i höst. Om jag lyckats gå ner tillräckligt i vikt så.

MilaPila - självklart! Välkommen hit!

• Juli 2010

MilaPila - självklart får du fråga.
    Vi lägger pengarna på allt annat som man brukar, utom på alkoholen. Så egentligen är det som vilken budget som helst fast utan alkohol vi har.
    Så enkelt är det.

Vi kommer ha 30 gäster och kommer också ha egen buffé.

• Juli 2010

suck... har såklart tillkommit lite saker..

Så nu har budgeten åkt upp till 22 500 :-

Men, men... mycket kan hända än..

• Juli 2010

giz83 - du har rätt där. Dock får den inte klättra högre för oss, den är redan på bristningsgränsen.

Tur det är lång tid kvar dock så man fortfarande hinner sprida ut kostnaden en del...

• Juli 2010

Luucie - provbak och sådant tar vi inte med i budgeten.

Men i övrigt tar vi med exakt allt. Skriver upp det allt eftersom så man har koll.

• Juli 2010

Hoppas ni haft en härlig påsk.

Själv sitter jag återigen och funderar på budgeten (känns inte som att jag gör så mycket annat numer )

Den har nu rusat iväg till 22 000. Fortfarande bara preliminära siffror såklart, men det känns lite sådär.

Någonstans ska man nog kunna pressa ner den lite till. Innan något nytt tillkommer...

• Juli 2010

Sobeit - vi känner så också. Att några saker måste man låta få kosta lite. Men det får samtidigt inte dra iväg för mycket.

lyckans lycka - vi kommer göra vår mat själva. Det sparar man mycket på. Serveringspersonal kommer vi inte heller ha, utan kommer ta hjälp av vänner.

• Juli 2010

Sobeit - hade kanske inte varit så roligt att vara gjord av pengar. Jobbigt när det blåser och man är ute och går.
    Men vad otroligt roligt det vore med ett pengaträd (tänker på det som finns i spelet The Sims). Ett sådant önskar jag mig.

• Juli 2010

MulleNuh - du har rätt där, tänkte inte så långt.
    Fast å andra sidan skulle folk bara jaga en för att få av byxorna. Kanske inte så roligt det heller.

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?